Beställ en tjänst

Vi svarar inom 1-2 arbetsdagar.

Du kan även ringa för att beställa, tel:072-1468931

Gräsklippning

Vi klipper ditt gräs efter ditt önskemål. Du väljer om du vill boka enstaka klippningar, eller om du vill om du vill teckna ett abonnemang som då gör att vi kommer och klipper din gräsmatta en gång per vecka under avtalad tid.

Möjlighet till RUT avdrag finns.

Pris sätts efter storlek på gräsmattan. Kontakta Jani Väänänen för ytterligare information/pris på tel. 072-1468931.

Trädgårdsarbete

Vi utför det mesta vad gäller trädgårdsarbeten. Allt från att rensa dina rabatter, rensa grusgångar eller platt gångar, kratta löv m.m. Vi kan även forsla bort ditt trädgårdsavfall.

Möjlighet till RUT avdrag finns.

Allt detta till konkurrenskraftiga priser

Snöskottning

Använd vår snöskottningstjänst för att slippa få ont i ryggen. Här finns möjlighet till enstaka skottningar eller möjlighet att boka abonnemang, som då gör att vi på vardagar kommer och skottar vid snöfall.

Har du en större yta som ska skottas så har vi även en hjullastare med plogblad som fixar jobbet.

Skräpkörning

En populär tjänst som fler och fler använder sig av. Vi hämtar ditt skräp och ser till att det kommer till en avfallsstation. Vi hämtar ditt skräp på avsedd plats och du slipper bära själv.

Vi transporterar det mesta till tippen. Enda undantagen är matavfall, hushållssopor, farligt avfall och asbest.

Varje säck ska märkas med innehåll, t ex brännbart, trädgårdsavfall m.m.

Kontakta Jani Väänänen för ytterligare information/pris på tel.072-1468931.

Flytt-tjänst

Vi utför transporter vid behov.
Ring och fråga – vi kan säkert hjälpa till att lösa dina problem.

Jani Väänänen

Arbetshandledare Utelaget

tel. 072-1468931

jani.vaanenan@karlskoga.se

Staffan Hasselrot

Ekonomi faktura frågor

tel. 070-5807476

staffan@mohass.se

Stora svängen 8

69144 Karlskoga

Org nr Ekonomiska föreningen Mohass:

Om oss

Att använda sig av ett Arbetsintegrerat socialt företag är inte bara bra för dig själv utan ger ett mervärde för personer som arbetar där samt är i förlängningen att bra alternativ för hela Karlskoga.

Utelaget är en enhet under Ekonomiska Föreningen Mohass. EK för Mohass är ett arbetsintegrerat socialt företag som startade Maj 2018.

Ett arbetsintegrerat socialt företag har som övergripande ändamål att integrera människor som har stora svårigheter att få eller behålla ett arbete, i arbetsliv och samhälle. Det innebär att det sociala företaget försöker skapa arbetstillfällen, men också att man erbjuder arbetsträning, rehabilitering m.m. för att de som deltar i verksamheten ska kunna få arbete hos andra arbetsgivare.

Företaget skall även skapa delaktighet för medarbetarna genom ägande, avtal eller på annat väl dokumenterat sätt. Ex. genom att företagets verksamhet organiseras så att alla kan ta del i beslut om företaget och om sin egen utveckling.

Vinster ska i huvudsak återinvesteras i verksamheten. Detta innebär att vinster används till att anställa fler, utveckla verksamheten, erbjuda kompetensutveckling eller för att utveckla företaget.

Företaget är som organisation fristående från offentlig verksamhet. Det innebär att företaget inte har ägare som är kommuner eller andra offentligt ägda organisationer.