För att roa och oroa

Nytt från Teater Nolby

Nytt från oss

Fritagen lind

För första gången på 13 år så kan vi nu se den ståtliga linden i sin helhet. I alla år har den nu ca 130 åriga linden varit vårt berättarträd. Många av de stora dramatikerna har fått komma till tals i skuggan av den breda bladkronan.

Ny scen på Teater Nolby

När vi nu snart rivit den gamla scenen så är det dags att skapa en ny scen där vi kan möta vår publik. Vi bygger om det tidigare caféet till scen och däcket mitt emot till publikplatser. För att få en scen som är ostörd av stolpar så har vi flyttat aluminiumtrossen från gamla publikläktaren till caféet och där ska den bära taket förutom all belysning. När den är på plats så är det dags att lägga ett scengolv. Till stor del kommer vi att kunna återanvända virket från tidigare scen och dekor.

Dekoren snart riven Teater Nolby

Vad händer egentligen på Teater Nolby? Den till omfånget stora dekoren, scenen och publikläktaren med sitt tak har till stora delar demonterats. Efter femton års kontinuerliga på och ombyggnader så har vi beslutat oss för att flytta spelplats till en plats som gör det möjligt för vår publik att komma till och från på ett smittsäkert sätt.

Det är ett omfattande arbete att skruva isär och sortera allt material. Förvånansvärt mycket kan återanvändas. Trä är fantastiskt!

Om oss & Kontakt

Läs om oss och vårt arbete eller kontakta oss vid frågor

Om oss

Nolby är en fri teater som spelar klassiska komedier, mordgåtor, barnteater m.m.
Året runt, på turné och på hemmaplan 2,4 mil norr om Karlskoga. Välkommen!

Läs mer om oss

Har du frågor eller vill kontakta oss för bokning kan du göra det här.