Öjebokörens julkonsert 2019

Välkommen hem till Öjebokören!

Vi sjunger en blandning av sånger i olika stilar som inger advents- och julstämning. Kom och lyssna till bland annat Jul, jul strålande jul, Mary Did You Now?, Silent Night, Winter Wonderland, Viska en bön och Önska dig en stilla natt.

Innan konserten, som håller på i ca 75 minuter, bjuder vi på glögg och pepparkakor. Patric Wermeling är vår pianist.

Biljetter köpes på ticketmaster.se, Karlskoga turistbyrå (0586-216100, visitkarlskogadegerfors.se), samt vid entrén en timme innan konsert.

Biljettpris (förköpsavgift tillkommer)
Vuxen: 150 kr
Barn/ungdom t.o.m. 19 år: 100 kr

Öjebokörens julkonsert 2019

Välkommen hem till Öjebokören!

Biljettpris (förköpsavgift tillkommer)
Vuxen: 150 kr
Barn/ungdom t.o.m. 19 år: 100 kr

SING!

SING! Det är ju att sjunga vi i Öjebokören helhjärtat vill göra och låta glädjen i sången smitta av sig! Därför har vi satt SING! som titeln på denna konsert. Uppfyllda av en tids samarbete med Kördelux kommer vi nu att hålla en egen konsert lördag den 6 april för att fortsätta att krydda våren med sång och musik!

Det blir en varierad repertoar med låtar av bland annat The Beatles, Elton John, Ted Gärdestad, Laleh och Petra Marklund. Sången backas upp av en fyramannastark kompgrupp under ledning av Patric Wermeling, som tidigare bland annat varit vår kapellmästare i showerna Get Happy och M/S Entertainment.

Konserten kommer att vara en dryg timme lång. Ingen paus.

Biljetter köpes på www.nortic.se samt vid entrén från 16:00 konsertdagen.
Vuxen: 160 kr
Barn/ungdom t o m 19 år: 100 kr

ÄLSKA DELUX

Bli förförd av Kördelux unika förmåga att beröra och underhålla, tillsammans med Öjebokören och några av landets vassaste artister och musiker.

Kring alla hjärtans dag i februari bjuder Kördelux tillsammans med Öjebokören och ytterligare vänner in till konserter med mycket kärlek, värme, glädje och gemenskap klädd i en musikalisk upplevelse utöver det vanliga. Denna gång gästas vi av artisterna Peter Hallström, Boris René och Åsa Bergfalk som med sina olika musikaliska inriktningar kommer att ge en konsert med stor variation, bredd och kvalité. Som vanligt backas kören och artisterna upp av musiker av absolut toppklass med Peter Tikkanen som kapellmästare och musikalisk ledare. Kördelux har under hösten 2018 spelat in låten ”Det finns hopp”, som är släppt på Spotify, tillsammans med Peter Hallström och Öjebokören. Den kommer förstås att framföras under konserten! Vi hälsar vår trogna publik välkommen tillbaks, och er som vi ännu inte träffat – missa inte årets musikaliska och känslomässiga klimax i Karlskoga!

Konsertlängd: ca 2 timmar inkl. paus, servering finns
Biljetter: Vuxen 180 kr, barn/ungdom (t.o.m. 19 år) 95 kr (serv. avgift tillkommer)
Köp dina biljetter på Ticketmaster.se, Karlskoga turistbyrå eller 45 min innan konsert.

En känsla av vår

Öjebokören bjuder in till konsert i Musikpalatset, Karlskoga! Det blir en blandad repertoar med en känsla av vår. Vid flygeln sitter Patric Wermeling. Biljetter säljs vid entrén 1 timme innan konsert. Pris: 100 kr. Välkomna! www.ojebokoren.se

Fira Nobeldagen med en konsert med Öjebokören

Öjebokören bjuder in till konsert på Nobeldagen vid Mötesplats Alfred Nobel med en blandad advents- och julrepertoar. Kaffe och Nobelbakelse ingår. Vid flygeln sitter Patric Wermeling.

Biljetter säljs på Karlskoga Turistbyrå samt vid entrén 1 timme innan konsert.

Vuxen, Pris: 140 kr (förköpsavgift tillkommer)
Barn/ungdom under 18, Pris: 80 kr (förköpsavgift tillkommer)

Välkomna!

Show Öjebokören, M/S Entertainment

En show med Öjebokören i Nya Folkets Hus!
Skeppa ut tillsammans med Öjebokören på en musikalisk lyxtur du sent ska glömma. Biljetter finns att köpa på Bagarn’s brödbod, Bergsmansgatan, Karlskoga.
Biljetter: Vuxen 200 kr + 10 kr i förköpsavgift, ungdom (under 18) 100 kr + 10 kr i förköpsavgift

Supé
Till lördagsföreställningarna finns det möjlighet att köpa till en supébiljett. I supén ingår en 2-rätters middag, med förrätt och varmrätt eller varmrätt och efterrätt, inklusive dryck. Supén serveras hos Prisma i Nya Folkets Hus. Pris: 200 kr.

Show Öjebokören, M/S Entertainment

En show med Öjebokören i Nya Folkets Hus!

Supé