Yoga

Välkommen till yoga i Kedjeåsgården.
Måndag den 16 december klockan 1830 kör vi sista yogapasset före jul.
Sedan uppehåll och start igen den 13 januari klockan 1830
Passet är på ca. 50 minuter.
Ledare är Daniel och det kostar 50 kronor per tillfälle.

VÄLKOMMEN!

Sånger i Advent

Söndagen den 15 december klockan 1500 inbjuds ni till det traditionella arrangemanget  ”Sånger i Advent” i Kedjeåsgården.
Det är ett samarbete mellan Svenska kyrkan och Nolsokna byalag.
Sölve Berglund bjuder på sång och musik och Monica Albertus ger oss några julbetraktelser.
Byalaget bjuder på kaffe och hembakat bröd.
Kollekten går till kyrkans verksamhet.

VÄLKOMMEN!

Almanacka 2020

Nu kan du köpa vår almanacka för 2020. Som vanligt är temat Djur och Natur.

Kontakta någon i styrelsen eller köp på Källmo Gårdshandel eller på Beijers. Den kostar 100 kronor och då är du med på vårt lotterie. Dragningen är på årsmötet i slutet av februari 2020. Vinstlistan ser du här.

Vår webbadress

Som ni kanske märkt går det inte att nå vår hemsida på adressen nolsokna.se. För tillfället har vi inte tillgång till den adressen.
För att nå hemsidan skall du istället logga in på adressen  https://www.mockelnforeningarna.se/nolsoknabyalag/

Vi jobbar med att åter kunna använda den gamla adressen men tills vi lyckats med detta måste ni använda adressen ovan.
Den går ju att lägga in i er dator/mobil som en genväg och då behöver ni inte fundera.

LISA – hitta rätt hjälp i Karlskoga – Degerfors

Enligt Svenska akademiens ordlista kan lisa betyda lindra, mildra eller att göra något mindre svårt. Det kan också betyda att ge lättnad eller det lite ålderdomliga uttrycket bereda vederkvickelse.

Hemsidan vill visa på vilken hjälp som finns att få i Karlskoga och Degerfors. Det kan handla om rådgivning eller samtalsstöd. Kanske har du blivit utsatt för ett brott eller blivit diskriminerad. Kanske mår du inte så bra, fysiskt eller psykiskt. Det finns olika organisationer i Karlskoga och Degerfors som kan erbjuda hjälp för den som behöver. Här finner du information till vart du kan vända dig.

Hemsidan är resultatet av ett samarbete mellan Möckelnföreningarna och Region Örebro. Ta gärna kontakt om du har frågor eller synpunkter!

Det skriver Emil Lundkvist
som tidigare var verksamhetsledare i Möckelnföreningarna

LISA finns som en länk under rubriken BOKMÄRKEN på Nolsoknas hemsida.