Dagledigträff

Tisdagen den 10 mars kl 14.00 är det dags för årets första dagledigträff i Kedjeåsgården. Det blir underhållning av ”Nattsudd” (Kent o Krister).
Kaffe med ”hembakt” o lotteri.
Bjud gärna med vänner o bekanta till en trevlig eftermiddag i Kedjeåsgården.

VÄLKOMMEN!

Vinnare i almanackslotteriet

Det här är vinnarna i vårt almanackslotteriet.

Pris Lott nr Vinnare Vinst
1 140 Martin Jonsson Lunch för två personer på Loka Brunn
2 128 Lars-Göran Serrander

Två teaterbiljetter + matkorg till kommande sommarföreställning på Teater Nolby
3 91 Mats Andersson Presentkort på delkroppsmassage hos Kroppshälsan
4 23 Kjell Magnusson Lunchbiljetter för två personer på Hotell Alfred Nobel
5 16 Boo Thuvander Presentkort på 250 kronor för hårvård eller produkter på Hårvårdssalongen, Lasarettet
6 205 Barbro Österberg Lunchbiljetter för två personer på Hotell Alfred Nobel
7 70 L-O Nässèn

Presentkort på 200 kronor på Karlskoga SPA
8 175 Ulla Johansson Matvaror från Ingers skafferi
9 171 Astrid Lindgren Två entrébiljetter på Karlskoga Hästmässa

Grattis alla vinnare och ett stort tack till alla köpare, sponsorer och de som skänkt de fina priserna.

Nästa nummer av Nytt från Nolsokna

Nästa nummer av Tidningen Nytt från Nolsokna utkommer i slutet av mars
Då portot kraftigt har höjts vill vi att du meddelar om du kan läsa tidningen via vår hemsida. För boende runt Kedjeåsen delas den ut manuellt som tidigare.

Medlemsavgift 2020 och fiskekortsavgift

Det är nu dags att betala avgifterna för 2020. Medlemsavgiften är 200:- för familj och 100:- enskild medlem.
Fiskekortsavgiften för årskort är 100:- och kan endast kan lösas av byalagets medlemmar. Avgiften för dagkort är 30:- och kan även lösas av den som inte är medlem i byalaget.
Inga fiskekort skickas ut, istället har byalagets fisketillsyningsmän uppdaterade listor på de som betalat fiskekort. Fiskekorten gäller för både Immen och Trettjärn.
Vill Du ge en gåva till byalagets verksamhet så tas den tacksamt emot.
Betalningen kan göras via bg 460  – 1647 eller swish 123 34 45 707 (medlemsavgift och årskort fiske) och swish 123 33 52 036 (dagkort fiske).

Glöm inte att skriva ditt namn och vad betalningen gäller.

Vår webbadress

Som ni kanske märkt går det inte att nå vår hemsida på adressen nolsokna.se. För tillfället har vi inte tillgång till den adressen.
För att nå hemsidan skall du istället logga in på adressen  https://www.mockelnforeningarna.se/nolsoknabyalag/

Vi jobbar med att åter kunna använda den gamla adressen men tills vi lyckats med detta måste ni använda adressen ovan.
Den går ju att lägga in i er dator/mobil som en genväg och då behöver ni inte fundera.

Yoga

Välkommen till yoga i Kedjeåsgården.
Vårens yoga startar igen den 13 januari klockan 1830 och vi kör sedan varje måndag samma tid fram till i april.
Passet är på ca. 50 minuter.
Ledare är Daniel och det kostar 50 kronor per tillfälle.

VÄLKOMMEN!

LISA – hitta rätt hjälp i Karlskoga – Degerfors

Enligt Svenska akademiens ordlista kan lisa betyda lindra, mildra eller att göra något mindre svårt. Det kan också betyda att ge lättnad eller det lite ålderdomliga uttrycket bereda vederkvickelse.

Hemsidan vill visa på vilken hjälp som finns att få i Karlskoga och Degerfors. Det kan handla om rådgivning eller samtalsstöd. Kanske har du blivit utsatt för ett brott eller blivit diskriminerad. Kanske mår du inte så bra, fysiskt eller psykiskt. Det finns olika organisationer i Karlskoga och Degerfors som kan erbjuda hjälp för den som behöver. Här finner du information till vart du kan vända dig.

Hemsidan är resultatet av ett samarbete mellan Möckelnföreningarna och Region Örebro. Ta gärna kontakt om du har frågor eller synpunkter!

Det skriver Emil Lundkvist
som tidigare var verksamhetsledare i Möckelnföreningarna

LISA finns som en länk under rubriken BOKMÄRKEN på Nolsoknas hemsida.