Kultur- och föreningskalaset

Ett knytkalas av Karlskogas föreningsliv för hela familjen!

Vad är ett Kultur och föreningskalas?

21:a maj 2022 mellan kl.11-14 hade vi tänkt att du  skulle besöka Näset och Bofors stationsområde men pga förväntade stora regnmängder flyttar samtliga aktiviteter på Näset in i Nobelhallen. Många aktörer har inomhusaktiviteter på Bofors station så båda områdena kommer att sjuda av liv på Kultur- och föreningskalaset - trots förväntat regn! Kalaset är ett samarbete mellan Möckelnföreningarna och Karlskoga kommun. Lokala föreningslivet bjuder in till ett knytkalas där alla medverkande visar upp sina aktiviteter, prova-på, uppvisningar m.m.

Välkomna på en dag för hela familjen att ta del av vad föreningslivet kan erbjuda!

Hur kan er förening bidra?

Vi hoppas att ni från er förening/verksamhet/organisation vill vara med under denna dag och det är nu dags att börja anmäla sig. Anmäl er senast 10:e april.

På vilket sätt ni bidrar till knytkalaset bestämmer ni. Kanske passar en uppvisning av era aktiviteter, prova-på, information, sång/musik/dans eller annat valfritt innehåll.

Varmt välkomna!

Kontakt

Har du frågor angående Kultur- och föreningskalaset eller vill bolla en idé kring ert bidrag? Då är du välkommen att kontakta något av oss som jobbar med evenemanget.