Kontaktservice

Kontaktservice är en ideell förening som erbjuder besöksverksamhet, följeslagare och kontaktsamtal för äldre och funktionsnedsatta människor

Karlskoga Kontaktservice

Följ information och nyheter från oss

Kontaktservice årsmöte

Kontaktservice styrelse beslutade om att avvakta gällande årsmötet för 2021. Situationen med viruset kan förändras och om restriktionerna lättnar något, hoppas man på att kunna träffas på ett vanligare och traditionellt sätt för mötet.

Styrelsen återkommer med mer information, kallelsen, handlingarna mm

Välkommen till vår nya digitala träffpunkt

Digital Träffpunktsprogram –våren 2021

Välkommen till vår nya digitala träffpunkt och delta i inspirerande samtal, föreläsningar och aktiviteter. Nu startar föreningen Kontaktservice och Karlskoga kommun en digital träffpunkt. Precis som våra fysiska träffpunkter så är Diggi & Tala en plats för social samvaro och aktiviteter såsom sittgympa, föreläsningar, musik m.m. På Diggi & Tala kan du delta i gemenskapen och upptäcka vad du kan göra och uppleva med hjälp av digitala verktyg. Vi hjälper dig gärna att komma igång. Oavsett om du har en smart telefon, surfplatta eller dator så ger vi dig råd och stöd.

Hör av dig till oss så berättar vi mer!

kontaktservice@telia.com

Vill du bli diggivän?

Vi söker dig som är nyfiken på digitala möjligheter och vill stötta andra att komma igång

Föreningen Kontaktservice och Karlskoga kommun vill att flera ska få möjlighet till social samvaro och meningsfulla aktiviteter.

Målet är att inspirera och motivera så många som möjligt att delta i samtal och upptäcka möjligheterna med digitala verktyg.

Inför starten söker vi nu volontärer (Diggivänner) som vill hjälpa andra att komma igång.

Stödet ges via telefon i första hand.

Kan detta vara något för dig? Hör av dig till oss!

• 0586-621 34 Liliana Cortes, samordnare för sociala aktiviteter och förening Kontaktservice. liliana.cortesinsignares@karlskoga.se
  • 0586- 617 44 förening Kontaktservice  kontaktservice@telia.com

Mer information om Diggi & Tala

Våra planerade evenemang och aktiviteter
Laddar… Laddar…

Kort om oss

Här kan du läsa mer om oss

Kontaktservice Karlskoga

Kontaktservice är en ideell förening som bedriver besöksverksamhet, kontaktsamtal och ledsagning hos äldre och funktionsnedsatta människor bosatta i Karlskoga kommun.

Syftet med föreningens verksamhet är att bryta ensamhet och skapa engagemang och glädje som delas ömsesidigt. Föreningens verksamhet är ett komplement till anhöriga, hemtjänst och vårdpersonal.

Kontaktservice kan bland annat bistå med att:

• Ge en stunds närhet och pratstund
  • Följa med på en promenad
  • Läsa en bok eller tidning
  • Hjälpa till med mindre inköp
  • Spela något spel tillsammans m.m.

Är du över 18 år och bor i Karlskoga med någon form av funktionsnedsättning, kan Kontaktservice hjälpa till med ledsagning. Det kan gälla ledsagning till olika verksamheter utanför hemmet som:

• Teaterbesök
  • Tandläkar- eller läkarbesök
  • Kyrkobesök
  • Idrottsevenemang m.m.

​Hjälptagaren betalar ingenting för hjälpen från Kontaktservice och tystnadslöfte är en självklarhet för alla våra medarbetare.

Vi arrangerar även gruppaktiviteter i samarbete med andra organisationer bland annat den populära Kulturrundan som är ett tillfälle för gemenskap och musikunderhållning för äldre.

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor.