Försäkringar

Karlskoga Motorweteraner samarbetar med försäkringsbolaget IF för att kunna erbjuda förmånliga försäkringar för medlemmarnas gammelfordon. För att kunna åtnjuta denna förmån krävs ett medlemskap i KMW och att du tar kontakt med en besiktningsman för en besiktning och dokumentation av fordonet för att kunna bestämma vilket skick det befinner sig i vid försäkringstillfället.

För att försäkra fordonet som veteran tillämpas en rullande 30-årsgräns.

Innan dess kan fordon äldre än 20 år försäkras som Klassiker.

För närvarande är tjänsten som besiktningsman för IF vakant, men i väntan på en ny besiktningsman går det bra att vända sig till Klubbens ordförande Per Liliegren på telefon 072-7365094.

Karlskoga Motorweteraner samarbetar numera även med MHRF-försäkringar. Har du en bil, mc eller lätt lastbil som är minst 20 år kan du teckna en MHRF-försäkring. För mopeder är åldersgränsen 30 år. Medlemskap i KMW är även här en förutsättning.

Kontaktman för MHRF:s försäkringar är Johan Granquist och han kan kontaktas på telefon 070-646 14 63 eller epost: johan@granquistpromotion.se