Nu har du möjlighet att delta FIVAs världsomspännande enkätundersökning!

Att delta i denna världsomspännande undersökning anser Motorhistoriska Riksförbundet är viktig för att skapa en bra bild av bland annat fordonsägarnas synpunkter och hur de använder sina historiska fordon. Enkätundersökningen från FIVA, världsorganisation för den fordonshistoriska rörelsen, riktar sig till både ägare och entusiaster av historiska fordon (oldtimers 30 år eller äldre) och yngre fordon (youngtimers mellan 20 och 30 år). Den genomförs över hela världen på 15 språk, huvudsakligen genom FIVAs nationella medlemsorganisationer, däribland MHRF för Sverige, men även genom enskilda entusiaster och genom övriga organisationer som företräder de historiska fordonsägarnas och entusiasternas intressen.

Klicka här för att komma till MHRF:s websida där du kan klicka dig vidare till undersökningen

En liknande undersökning genomfördes 2014 och den nya undersökningen är därför av stort intresse för att kunna göra en uppföljning av utvecklingen.

Forskningens betydelse för den historiska fordonsrörelsen.

FIVA (Fédération Internationale Véhicule Anciens) representerar miljontals fordonsentusiaster runt om i världen. Undersökningen innebär att FIVA kan skapa en mycket viktig informationsbas. De svar som lämnas kommer att användas för att kartlägga den fordonshistoriska rörelsen – både i Sverige och i världen.

Vid genomförandet av enkäten bör svaren baseras på de aktiviteter som genomförts under 2019. Observera att alla svar förblir konfidentiella.

För dig som ägare består undersökningen av två delar där den första tar cirka två minuter att genomföra. Du kan sedan välja att avsluta eller gå vidare. Att besvara hela enkäten tar högst en kvart beroende på hur många fordon du har. Fyll gärna i hela undersökningen vid ett och samma tillfälle. Undersökningen administreras av FIVA och pågår till och med oktober.