13 augusti, kl. 18.00, Guidad visning i Fjärils- och humleträdgården

På årsmötet berättade Hans Jansson om vår fina Fjärils- och humleträdgård vid Sågholmen. Nu har du möjlighet att följa med på en guidad visning med Ingrid Norudde och Hans Jansson som berättar om trädgården och visar vilka växter vi kan odla för att gynna nyttoinsekterna.

Samling vid informationsskylten i Fjärils- och humleträdgården vid Sågholmen i Karlskoga. (Norrleden, på andra sidan älven ligger Björkborns herrgård)

20 augusti kl. 18.00, Medlemsförmån på Rolands Plantskola

Rolands plantskola är en grossist som ger oss möjlighet att mot uppvisande av medlemskort köpa perenner och plantor mycket förmånlig. Kontanter eller Swish är gångbart.
Hemsida www.rolandsplantskola.se
Revsten 3110, Kristinehamn
Behöver du skjuts, ring Anja Weidt 070 6709277

28 september, kl 11.00-15.00, Skördefest

I samband med ”Konst runt Möckeln” anordnar trädgårdsföreningen försäljning av trädgårdens överskott; växter, frukt, grönsaker, sylt, pajer mm. Alla är välkomna att handla.

Du som vill sälja anmäler det till Eva Sahlberg Blom, tel. 070 305 41 56 eller
e-post: eva.sahlbergblom@gmail.comEget bord medtages.

Bofors stationsområde, Korpkullsvägen 12, Karlskoga

13 oktober, kl. 14.00. Det där med blommor och bin…

Bin och andra pollinerande insekter är oerhört viktiga för oss trädgårdsälskare. Lars Malmros – som har 30 års erfarenhet av biodling – berättar om binas liv, konsten att odla bin och vad vi kan göra i våra trädgårdar för att få bina att trivas. Under våren ges det tillfälle att besöka Lars bigård på Noravägen i Karlskoga (mer om det i vårprogrammet).

Entré inklusive fika. Lotteri.
Rävåskyrkan, Badstugatan 39, Karlskoga

26 november, kl. 18.30, Kranskurs på Amaryllis

Lär dig att göra en fin krans till advent under sakkunnig ledning. Priset är 250 kr inklusive material och fika. Dessutom får du 20 % på allt i butiken denna kväll.

Anmäl ditt deltagande direkt till Amaryllis på telefon 0586-30586 eller via
e-post: amaryllis.karlskoga@outlook.comSenast tisdagen den 19 november vill Amaryllis ha din anmälan.

Amaryllis, Bergsmansgatan 15, Karlskoga

Programmet våren 2020 kommer bl.a. att innehålla
- Kompostering och kretslopptänk med medverkan av Joel Holmdahl och Maria Danielsson på Rikkenstorp. www.rikkenstorp.se
- Årsmöte med föredrag om konsten att odla svamp