Öppen trädgård – när trädgården är som bäst

Öppna din trädgård för andra under ett par timmar. Vi annonserar ca 1 vecka i förväg via e-post, på Facebook, hemsidan och/eller Föreningsmeddelanden.

Om du vill visa din trädgård, meddela Lena Pöpke (telefon: 070 223 99 28)

Guidad visning i Fjärils- och humleträdgården

På årsmötet berättade Hans Jansson om vår fina Fjärils- och humleträdgård vid Sågholmen. Nu har du möjlighet att följa med på en guidad visning med Ingrid Norudde och Hans Jansson som berättar om trädgården och visar vilka växter vi kan odla för att gynna nyttoinsekterna.

Samling vid informationsskylten i Fjärils- och humleträdgården vid Sågholmen i Karlskoga. (Norrleden, på andra sidan älven ligger Björkborns herrgård)

Medlemsförmån på Rolands plantskola

Rolands plantskola är en grossist som ger oss möjlighet att mot uppvisande av medlemskort köpa perenner och plantor mycket förmånlig. Kontanter eller Swish är gångbart.
Hemsida www.rolandsplantskola.se

Revsten 3110, Kristinehamn
Behöver du skjuts, ring Anja Weidt 070 6709277

Skördefest vid Bofors station

I samband med ”Konst runt Möckeln” anordnar trädgårdsföreningen försäljning av trädgårdens överskott; växter, frukt, grönsaker, sylt, pajer mm. Alla är välkomna att handla.

Du som vill sälja anmäler det till Eva Sahlberg Blom, tel. 070 305 41 56 eller
e-post: eva.sahlbergblom@gmail.com
Eget bord medtages.

Platsen är Bofors stationsområde, Korpkullsvägen 12, Karlskoga,utanför Röda ladan (eller vid regn i Röda ladan).

Det där med blommor och bin…

Bin och andra pollinerande insekter är oerhört viktiga för oss trädgårdsälskare. Lars Malmros – som har 30 års erfarenhet av biodling – berättar om binas liv, konsten att odla bin och vad vi kan göra i våra trädgårdar för att få bina att trivas. Under våren ges det tillfälle att besöka Lars bigård på Noravägen i Karlskoga (mer om det i vårprogrammet).
Entré inklusive fika. Lotteri.
Rävåskyrkan, Badstugatan 39, Karlskoga

Kranskurs på Amaryllis

Lär dig att göra en fin krans till advent under sakkunnig ledning. Priset är 250 kr inklusive material och fika. Dessutom får du 20 % på allt i butiken denna kväll.

Anmäl ditt deltagande direkt till Amaryllis på telefon 0586-30586 eller via
e-post: amaryllis.karlskoga@outlook.com Senast tisdagen den 19 november vill Amaryllis ha din anmälan.

Amaryllis, Bergsmansgatan 15, Karlskoga