Nytt från oss

Senaste nyheter och information

PROGRAMMET FÖR HÖSTEN 2022

Nu finns höstens program tillgängligt om du klicka här: Program Hösten 2022

Du kan även informera dig genom att gå till fliken "evenemang" här ovan.

Du som har e-post kommer att få programmet den vägen i år. Det är ett sätt att spara portokostnaden som i stället kan gå till intressanta programpunkter. Du som inte har e-post kommer att få programmet på posten som vanligt.

ÅRETS TRÄDGÅRDSRESOR

Den 4 och 11 juni gjorde vi en jättefin resa med Karlskoga trädgårdsförening. Vi har haft bra väder båda gånger och kommit till flera fina utflyktsmål.

Vi har varit i Mariestad och sett Leena Liljestrands imponerande trädgård med bland annat omkring 220 olika pionsorter, upplevt blommande ramlöksängar i Munkängarnas naturreservat, ätit lunch på Forshems Gästgivaregård, handlat på Melldala trädgård i Lerdala, förundrats i Kerstin Peterséns fantastiska, lummiga trädgård i Skövde och avslutat den trevliga dagen med bakad potatis på Café Baltzar von Platen i Sjötorp, precis intill Göta kanal.

1942 – 2022

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har nästan 400 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!