Nytt från oss

Senaste nyheter och information

BESÖK PÅ VÄSTERÄNGENS ÄPPELODLING

Den 17 september fick vi tillfälle att även i år besöka Västerängens äppelodling, den här gången tillsammans med Degerfors trädgårdsförening. Åsa Bryngelsson berättad bland annat om hur de startat och byggt upp verksamheten, om olika äppelsorter och utmaningar i ekologisk odling. Det gavs också tillfälle till en lång frågestund. I år har det varit mycket angrepp på fruktan och de har därför inte kunnat sälja så mycket färsk frukt. Dock har det mesta kunnat användas för att göra must som säljs i bag-in-box. Tack Åsa för att du tog emot oss även i år!

HÖSTMARKNADEN 2022

Höstmarknaden gick av stapeln i samband med Mumblingsdagen den 20 augusti. Ett 10-tal medlemmar ställde upp sina alster för försäljning. Vädrets makter hotade med regn men som tur var uteblev det. Däremot hade väldigt många arrangörer valt det datumet för sina evenemang varför tillströmningen av besökare tyvärr var betydligt färre än vanligt.

PROGRAMMET FÖR HÖSTEN 2022

Nu finns höstens program tillgängligt om du klicka här: Program Hösten 2022

Du kan även informera dig genom att gå till fliken "evenemang" här ovan.

Du som har e-post har fått programmet den vägen i år. Det är ett sätt att spara portokostnaden som i stället kan gå till intressanta programpunkter. Du som inte har e-post kommer att få programmet på posten som vanligt. Hör av dig om du inte har fått något program!

1942 – 2022

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har nästan 400 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!