Nytt från oss

Senaste nyheter och information

VÅRMARKNAD

Trots att vi trodde att det skulle bli ösregn hela dagen var vädrets makter med oss och vi fick en välbesökt vårmarknad med försäljning utomhus kring röda ladan vid Bofors station. Cirka 15 försäljare med perenner, ettåringar, tomat- och gurkplantor och mycket annat erbjöds i växtväg. Dessutom fanns det hantverk av trä, textil och betong.

Ett tack till alla försäljare och alla kunder - utan oss skulle det inte bli någon vårmarknad.

ÅRSMÖTE MED FÖREDRAG

Restriktionerna har lättat och vi kunde ha ett årsmöte där alla var välkomna att vara med fysiskt. Drygt 50 medlemmar slöt upp.

Vi tackar vår förre ordförande Kerstin Birkenflo Lilja för hennes mångåriga engagemang i styrelsen och som dess ordförande under de sista åren och hälsar samtidigt vår nya ordförande, Anja Weidt, välkommen. Dessutom har vi fått hela tre nya styrelsemedlemmar; Eva Eriksson, Joy Toivonen och Katarina Vitez.

Efter årsmötesförhandlingarna fick vi lyssna till Göran Edel från Karlskoga Naturskyddsförening som berättade om hur vi som privatpersoner kan agera för att bidra till ett hållbart samhälle.

Och så ska vi firade vi att Karlskoga trädgårdsförening har uppnått den aktningsvärda åldern av 80 år med tårta och kaffe!

Här hittar du protokollet från årsmötet!

1942 – 2022

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har nästan 400 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!