Nytt från oss

Senaste nyheter och information

ÖPPEN TRÄDGÅRD – NÄR TRÄDGÅRDEN ÄR SOM BÄST

Vi har redan påbörjat årets trädgårdsvisningar och vi vill se många olika trädgårdar. Tveka inte – låt oss få komma hem till din trädgård också. Det är inte meningen att man ska visa upp en park, utan dela med sig av sina trädgårdserfarenheter till andra.

KURS I TRÄDBESKÄRNING

Den 20 februari höll Karlskoga trädgårdsförening en Corona-anpassad kurs i trädbeskärning med några få deltagare.

Kursledaren Göran Hellzén från Degerfors berättade vad man ska tänka på när man beskär sina fruktträd och hur man tar hand om skador. Vi besökte dessutom två trädgårdar där vi fick se hur man beskär ett ungt och ett äldre äppelträd.

Karlskoga Trädgårdsförening

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har nästan 400 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!