Nytt från oss

Senaste nyheter och information

DIGITAL PLANTMARKNAD

När vi inte kan ordna en plantmarknad på vanligt sätt vill vi uppmana våra medlemmar att dela med sig av sitt överflöd genom att sälja (eller ge bort) via vår Facebooksida "Karlskoga trädgårdsförening medlemmar". Om du är medlem i trädgårdsföreningen och har ett konto på Facebook kan du ansöka om medlemsskap i denna slutna grupp. Där finns det information hur du kan gå till väga för att erbjuda eller fråga efter plantor, sticklingar eller annat som hör till trädgården.

Där finns det också information hur du kan gå med i "Reko-ring Karlskoga" om du hellre vill använda det forumet för att sälja eller köpa. Om du vill sälja måste du också bli medlem av "Reko-ring Karlskoga producent".

(Om du klickar på det som är blåmarkerat så kommer du till respektive sida på Facebook.)

ÅRSMÖTE OCH FÖREDRAG OM SVAMPODLING

Den 8 mars samlades drygt 50 medlemmar för årsmöte och för att lyssna på Jonny Ammer, "svampkungen", som berättade om hur man kan odla svamp på hemmaplan. Jonny hade också med sig en del produkter, bland annat sitt egenutvecklade svamphus, som många fick med sig hem för att prova denna odlingsform.

Evenemang

Planerade evenemang och aktiviteter

Karlskoga Trädgårdsförening

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har omkring 350 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!