Nytt från oss

Senaste nyheter och information

Det där med blommor och bin…

Ett 35-tal medlemmar i trädgårdsföreningen samlades den 13 oktober och fick lyssna till ett mycket intressant föredrag om våra vänner bina, biodlingens ädla konst och lite om vad vi kan göra för att främja binas liv. Det var Lars Malmros, med 30 års erfarenhet av biodling, som bibringade oss dessa kunskaper. Den 10 maj är vi välkomna till familjen Malmros bigård. Det kan du läsa mer om i vårens program.

För er som inte hade möjlighet att lyssna kan ni gå in på Sveriges Biodlares Riksförbund - ALLT OM BIODLING

Evenemang

Planerade evenemang och aktiviteter

Karlskoga Trädgårdsförening

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse och att njuta av sin trädgård. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har ca 300 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!