Nytt från oss

Senaste nyheter och information

HOSTA – EN ANVÄNDBAR PERENN

Ett 30-tal personer samlades i Mariasalen i Rävåskyrkan för att lyssna till ett mycket intressant föredrag om Hosta (som vi fick lära oss uttalas håsta). Ann-Christine Svensson heter den kunniga experten på Hosta, som lärde oss mycket om hur intressant och variationsrik denna växt är.

HÖSTMARKNAD

Härlig höstmarknad med ett 10-tal försäljare och drygt 250 besökare under 3 timmar den 26 september. Maximalt 50 personer på det inhägnade området gick att hålla tack var våra "vakter" som såg till att ingen smet förbi insläppet. Regnet låg i luften men höll sig borta. Tack till alla glada försäljare och besökare!

Karlskoga Trädgårdsförening

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har omkring 350 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!