Nytt från oss

Senaste nyheter och information

VÅRENS PROGRAM

Vårens program kommer i brevlådan i början av januari, tillsammans med medlemskortet. Men du som redan nu vill titta på det kan göra det genom att klicka här.

ATT ODLA ÅRET RUNT

Våra duktiga styrelsemedlemmar som också utgör Villingens andelsjordbruk gav oss många fakta, tips och råd om hur ens odlardrömmar kan pågå året runt. Alla har plats för en odling, om det så bara är en burk med ärtskott på fönsterbrädan. Vi var inte så många som lyssnade men vi som var där fick mycket matnyttigt att ta med oss hem, tillika med de goda bakverken som vi hade beställt på folkhögskolan. Och Lennarts kaffe har nog aldrig varit godare!

Under "Länkar och tips" finns bildspelet som visades vid föredraget (eller klicka här)

DAGS ATT HÖSTA

Den 17 oktober samlades vi till den första inomhusträffen på väldigt länge när trädgårdsmästare Ingrid Björklund gav oss kunskaper om hur man bäst förbereder trädgården inför vintern. Ett 30-tal intresserade medlemmar kom och lyssnade.

Evenemang

Planerade evenemang och aktiviteter

1942 – 2022

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har nästan 400 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!