Nytt från oss

Senaste nyheter och information

JORD, GÖDSEL OCH BOKASHI – VÅRT FÖRSTA WEBBINARIUM

Den 10 januari arrangerade Karlskoga trädgårdsförening ett gratis webinarium om jord, gödsel och bokashi, som hölls av Sofia Tungfelt och Kalle Weidt från Villingen andelsjordbruk öster om Karlskoga. Evenemanget gästades av ca 50 personer från hela landet och deltagarna hade även möjlighet att få svar på sina frågor i ämnet.

Våren och sommaren 2021

Det är allas vår förhoppning att 2021 ska bli ett bättre år än vad 2020 blev!

I början av januari får du vårprogrammet i din brevlåda. Men redan nu kan du se vad trädgårdsföreningen har planerat för våren och sommaren 2021. Under fliken "Evenemang" här ovan. Där  finns alla programpunkter och datum för dessa.

Styrelsen säger tack för i år och önskar ett gott nytt 2021!

Karlskoga Trädgårdsförening

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har omkring 350 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!