Nytt från oss

Senaste nyheter och information

Höstprogrammet ska finnas i din brevlåda

Vi hoppas att vi ska få en höst som inte innebär restriktioner som gör att vi inte kan träffas. Höstprogrammet innehåller:

• Medlemsförmån på Rolands plantskola
  • Höstmarknad vid Bofors station
  • Föredrag med Ann-Christine Svensson från Västerås ”Hosta – en användbar perenn”
  • En kväll på Bergslagscenter med trädgårdsmästare Ingrid Björklund
  • Föredrag med Sofia Tungfelt och Kalle Weidt, ”Jord, gödsel och bokashi”

DIGITAL PLANTMARKNAD

När vi inte kan ordna en plantmarknad på vanligt sätt vill vi uppmana våra medlemmar att dela med sig av sitt överflöd genom att sälja (eller ge bort) via vår Facebooksida "Karlskoga trädgårdsförening medlemmar". Om du är medlem i trädgårdsföreningen och har ett konto på Facebook kan du ansöka om medlemsskap i denna slutna grupp. Där finns det information hur du kan gå till väga för att erbjuda eller fråga efter plantor, sticklingar eller annat som hör till trädgården.

Där finns det också information hur du kan gå med i "Reko-ring Karlskoga" om du hellre vill använda det forumet för att sälja eller köpa. Om du vill sälja måste du också bli medlem av "Reko-ring Karlskoga producent".

(Om du klickar på det som är blåmarkerat så kommer du till respektive sida på Facebook.)

Karlskoga Trädgårdsförening

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har omkring 350 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!