Nytt från oss

Senaste nyheter och information

DAGS ATT HÖSTA

Den 17 oktober samlades vi till den första inomhusträffen på väldigt länge när trädgårdsmästare Ingrid Björklund gav oss kunskaper om hur man bäst förbereder trädgården inför vintern. Ett 30-tal intresserade medlemmar kom och lyssnade.

BESÖK PÅ VÄSTERÄNGENS ÄPPELODLING

Ca 30 medlemmar mötte upp på Västerängens äppelodling den 25 september där vi fick lära oss mycket om äpplen, äppelträd och äppelodling av Åsa Bryngelsson. Med drygt 2 000 träd och ett 60-tal sorter är Västerängen en fantastisk plats - man kan bara tänka hur vackert det måste vara när träden står i blom.

Västerängen säljer sina äpplen på ICA Maxi i Karlskoga, på Rekoring och även från odlingen om man kontaktar dem.

Besök hos Marita Asklöf

Ett småregnigt, men trevligt besök hemma hos Marita Asklöv den 12 september. Efter rundvandring blev det fika och en frågestund. Många goda råd gavs. Tack Marita för din gästvänlighet!

1942 – 2022

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har nästan 400 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!