Nytt från oss

Senaste nyheter och information

KURS I TRÄDBESKÄRNING

Den 20 februari höll Karlskoga trädgårdsförening en Corona-anpassad kurs i trädbeskärning med några få deltagare.

Kursledaren Göran Hellzén från Degerfors berättade vad man ska tänka på när man beskär sina fruktträd och hur man tar hand om skador. Vi besökte dessutom två trädgårdar där vi fick se hur man beskär ett ungt och ett äldre äppelträd.

ATT DESIGNA SIN TRÄDGÅRD

Vid ett välbesökt Webbinarium den 31 januari berättade Marita Asklöv, på ett pedagogiskt och intressant sätt, hur man ska tänka när man designar sin trädgård. Många tacksamma deltagare lämnade positiva omdömen om evenemanget. Marita är trädgårdsmästare och -designer och bor i Bocksboda i Kilsbergen.

JORD, GÖDSEL OCH BOKASHI – VÅRT FÖRSTA WEBBINARIUM

Den 10 januari arrangerade Karlskoga trädgårdsförening ett gratis webinarium om jord, gödsel och bokashi, som hölls av Sofia Tungfelt och Kalle Weidt från Villingen andelsjordbruk öster om Karlskoga. Evenemanget gästades av ca 50 personer från hela landet och deltagarna hade även möjlighet att få svar på sina frågor i ämnet.

Karlskoga Trädgårdsförening

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har omkring 350 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!