Under höstutställningen firade konstföreningen, liksom Karlskoga konsthall sitt 75-årsjubileum. Temat för utställningen var Tidigare hedersutställare. Inbjudna konstnärer var Kristina Anshelm, Rolf, Birgersson, Margita Dahlström, Astri Johansson, Mats Hallgren, Dan Lekberg, Christer Norrström, Göran Persson, Kerstin Paradis och Gertrud Samén som alla varit hedersutställare på den jurybedömda vårsalongen.

Utställningen blev en särskild hyllning till den förste hedersutställaren, grafikern Einar Persson, som avled 2006. Han fick hedersplatsen och dessutom hedrades han med en nyutkommen bok där Dan Lekberg, Stefan Nilsson och Lars Nyberg medverkar. Initiativtagare och redaktör är Thomas Kellerth, samlare och kännare av Einar Perssons konst. Vernissagedagen blev festlig och välbesökt. Invigningstalare var Pär Bäckman från Sveriges Konstföreningars distriktstyrelse
i Örebro. Under utställningen uppvaktades föreningen med en gåva av kommunen och då bjöds även på musik av Double Irish, samt tårtkalas med presentation av vår nya logga. Dessutom genomfördes ett konstkafé med föredrag och samtal om Einar Persson och hans konst, ledd av Dan Lekberg och med medverkan av Thomas Kellerth. Några intressanta timmar.

Jubileumsutställningen var välbesökt och uppskattad och konstföreningen kan känna sig nöjd med arrangemanget.

Siv Anderson