Karlskoga Konsertförening

Brett utbud av musikevenemang med hög kvalitet

”Artist Talk” med musik i Konsthallen

”Artist talk” är ett samtal med konstnären om konstnärskap i symbios med musikens uttryck. Musikens toner blir en inramning där betraktaren kan uppleva både konsten och musiken på ett nytt sätt.
Arrangemanget är en samverkan mellan Karlskoga kommun och Karlskoga konsertförening.
Fribiljetter kan hämtas på Karlskoga bibliotek två veckor före evenemanget. Begränsat antal platser.

Konstnär: Isak Anselm
Musik: Majas Nycklar med Jan Persson, klarinett och Magnus Lindgård, nyckelharpa

Tid: 14.30 och 16.00

Hjärtligt välkomna!

Julkonsert med Bofors Musikkår

Dirigent: Staffan Sjösvärd

Solist: Ingrid Langaard

Tid: 17.00 och 19.00

Observera att biljetter till denna konsert säljs på www.boforsmusikkar.se, hos 39:an och Coop Forum!

Pris: 180:-

Terese Lien Evenstad Quartet

Terese Lien Evenstad Quartet – prisbelönta musiker från Sverige, Norge och Estland som tillsammans skapar ett nutida nordiskt uttryck samt berör och väcker till eftertanke.

Violinisten Terese Lien Evenstad och hennes kvartett spelar modern jazz som sträcker sig från mycket intensiva rytmer och harmonier till fridfulla och lyriska melodier. Bandets framträdanden samt det vackra samspelet mellan musikerna har lika ofta rört publiken till tårar, som fått publiken att jubla i glädje. Repertoaren är melodisk samtidigt som den ibland stryker mothårs – musiken är inspirerad av livet, naturen, jazz, nordisk folkmusik, avant-garde och neo-soul.

Bandet:

Terese Lien Evenstad – violin
Britta Virves – piano
Arvid Jullander – kontrabas
Peter Danemo – trummor

Julmusik med Kulturskolans lärare

Det har blivit en tradition att Kulturskolans lärare framför en konsert inför julen i Karlskoga Kyrka.

Dirigent: Marie Söderberg

Fri entré