Karlskoga Konsertförening

Brett utbud av musikevenemang med hög kvalitet

Tikkanen § friends

”Musikern och kapellmästaren Peter Tikkanen bjuder in nya och gamla musikervänner och bjuder på en variationsrik konsert över både genre- och generationsgränser”.

(Visa/Pop/Jazz/Folkmusik/Klassiskt)

Peter Tikkanen är bosatt i Karlskoga och är kanske mest känd för karlskogapubliken som kapellmästare/konstnärlig ledare för Kördelux, eller som mångårig pianist med Monica Forsberg eller som revypianist med familjen Flack i Örebro.

Mest har han dock verkat utanför länets gränser. Ofta som kapellmästare för musikteaterföreställningar där han bland annat arbetat på Dramaten, Göteborgs stadsteater och Malmö Opera, eller som frilansande klaviaturspelare bakom de flesta svenska artister på både turnéer och i TV-produktioner.

Konserten presenterar ett axplock av vänner från olika sammanhang som inbjuder till nya kreativa möten i ett mycket varierat program som spänner från jazz, pop, visa, folkmusik till klassiskt.

Under konserten medverkar bland andra:
Peter Tikkanen trio – Peter Tikkanen piano, Johan Englund trummor, och Tobias Helén bas.
Karin Hammar – trombon
Anders Norudde – fioler
Åsa Bergfalk – sång
Niclas Ekholm – sång
Hannes Tikkanen kontrabas och Edvin Bergfalk trummor
Unga folkmusiker från kulturskolan
Eva Ahremalm – sångare och skådespelare
+ andra överraskningar

Sandviken Big Band §Lisa Björänge

Sandviken Big Band bjuder på klassiska storbandspärlor.

Sandviken Big Band är ett av Sveriges främsta och mest kända storband och bandet bjuder ofta på intressanta och publikdragande program. Den här höstsäsongen bjuder SBB på ett program som innehåller låtar och sånger som storbandspubliken lätt känner igen. Många av de välkända låtarna kommer från 50- , 60-, och 70-talets populära storband, låtar och sånger som publiken lätt känner igen. För att skapa ett mera omväxlande konsertprogram så bjuder jazzsångerskan LISA BJÖRÄNGE också på jazzlåtar av det populära slaget.