Framtidsdagen 5:e oktober

Vi har alla vant oss vid att ställa om på olika sätt under de senaste åren till följd av coronapandemin. Gällande klimatet och en hållbar framtid behöver ännu mer göras för vår framtid. Vi vill lyfta de aktiviteter ni gör och visa och ert engagemang för att ställa om till ett hållbart samhälle under några veckor i framtidens tecken!

Folkbildarna i Karlskoga/Degerfors planerar att sammanställa ett program Framtidsveckan 1-9 oktober 2022 i Örebro län.  Framtidsveckan uppmärksammar på olika vis hållbarhetsfrågor och har arrangerats i Örebro län i flera år på initiativ av ROS- Regional omställning i samverkan som är ett nätverk inom civilsamhället.  Inom kommer schemat sammanställas och hittas här.

Framtidsdagen 5/10 kl.16-20 är en mini-mässa på Karlskoga folkhögskola som bjuder in er som vill visa upp er verksamhet, arrangera en workshop, prova-på-aktivitet eller något helt annat.
Anmäl er medverkan och/eller bolla idéer med samordnare på Möckelnföreningarna. Kontakt: sofia.tungfelt@mockelnforeningarna.net eller ring 070 380 07 15

Under Framtidsveckorna vill vi lyfta aktiviteter, engagemang och tips för att ställa om till ett hållbart samhälle!

Nätverksträff Lokala integrationsnätverket

Årets sista träff på Karlskoga bibliotek!

När? Onsdag 7:e december kl.14:00-16:00Var? Karlskoga bibliotek, Kyrkbaken 9 i KarlskogaHur? Vi ses på Hörsalen en trappa upp och bjuds på adventsfika av Socialförvaltningen Karlskoga kommun. Syftet med vår träff är som alltid att höra om era verksamheter gällande integration just nu. Passa på att berätta om en aktivitet, om ni söker hjälp med något eller vad som helst som ni vill berätta om för gruppen!För att förbereda fikat behöver vi veta hur många som kommer så maila din anmälan till sofia.tungfelt@mockelnforeningarna.net.

Väl mött!

MVH Sofia TungfeltVerksamhetsledare, Möckelnföreningarna