LISA-nätverksträff med tema: Hederskultur

Välkommen på fysisk LISA-träff med tema: Hederskultur
”En resa till Sverige är många resor”

Välkomna till årets första träff med LISA-nätverket. Som alltid vill höra vad som händer hos er och samtidigt lära oss något. Denna träff får vi lyssna på Soheila Fors grundare av Tehuset och Saras hus som berättar om sin resa och sitt arbete mot hedersvåld. Så här säger Soheila :

Resan till Sverige är en resa till ett land där allt är annorlunda. Varje resa är full av utmaningar mot allt det vanliga och mot allt det heliga.

När? Torsdag 10 februari kl.16:30-18:30

Var? Digitalt via Teams, länk HÄR

Hur?  Som deltagare får du gärna under ett par minuter presentera er verksamhet och gärna nämna något om:

• Har ni upplevt att ni möter hederskultur i er organisation?
  • Om ja, på vilket sätt?

Vi hoppas att DU vill komma och delge oss dina tankar och erfarenhet. Tillsammans kan vi förhoppningsvis hjälpa fler!

Anmäl gärna ert deltagande till e-post till paulina.vandehaar@mockelnforeningarna.net

Varmt välkomna!

Möckelnföreningarna