Boka biljetter till 2019 års sommaruppsättning på Teater Nolby.

Småstadslif

Lustspel i tre akter av Alfhild Agrell

Kan ett teaterspektakel i den lilla staden Näsvik verkligen imponera på grannstaden Sandö? Ja det tror stadens starke man. Det hela utspelar sig i adertonhundratalets mitt någonstans i Sverige.

Stockholms Dagblads anmälare efter premiären 13 april 1883 på Södra Teatern i Stockholm ”fru Agrell eger till sitt förfogande ett stort förråd av qvickhet. Hennes dialog flödar deraf. Man förvånar sig öfver att en qvinna kunnat teckna män på ett så träffande sätt”.

För tolfte sommaren i rad bjuder Teater Nolby återigen upp till en färgstark föreställning med en ensemble i fantastiska kostymer och en spännande dekor.

Gör teaterbesöket till en helkväll i underskön natur med smakrik matig korg serverad i teaterkällaren, i tehuset, på däcket eller i det fria på gräset ner till hagen.

Från 15 maj 2019 bokar grupper om minst 10 personer teaterbiljett för 220:- (ordinarie 250:- ) och matig korg för 110:- (ordinarie 130:- )  per person. Ett fantastiskt erbjudande för en totalupplevelse med vacker natur, god mat och härlig, sprudlande teater.

Alkoholfri dryck ingår. Övrig dryck samt kaffe finns att köpa på plats. Vi vill påminna om att det inte är tillåtet att ta med egen alkoholhaltig dryck, pga av Teater Nolbys serveringstillstånd.

För er som kommer med buss eller har svårt att gå finns busshållplats med plats för upp till tre bussar i direkt anslutning ovanför spelplats. En handikappanpassad trappa med stabila räcken leder ner till café, biljettkassa och spelplats. Ni sitter skönt i vår publikgradäng under tak och på dynor. Det finns hörslinga och toalett anpassad för er som har svårare att röra er. För funktionshindrade finns möjlighet att köra fram till spelplats. Vi är tacksamma för att behov för ev. rullstolsplats anmäls i samband med bokning av biljett. Tillgängligheten för er besökare står högst på vår agenda.

Föreställningstiderna är följande:

Lör 13 juli 19:00 PREMIÄR

Sön 14 juli 17:00

Ons 17 juli 19:00                      Ons 24 juli 19:00                       Ons 31 juli 19:00

Tors 18 juli 19:00                     Tors 25 juli 19:00                      Tors 1 aug 19:00

Fre 19 juli 19:00                       Fre 26 juli 19:00                        Fre 2 aug 19:00

Lör 20 juli 17:00                       Lör 27 juli 17:00                       Lör 3 aug 17:00

Sön 21 juli 17:00                      Sön 28 juli 17:00                       Sön 4 aug 17:00

För ytterligare information och bokning kontakta Teater Nolby på info@teaternolby.se eller telefon 070 558 8665.