Karlskoga Skateboardförening: Rampaborg är en ideell förening, som skapades 2005 av dåvarande aktiva eldsjälar inom skateboard. Föreningens syfte är att främja alla typer utav skateboardåkning i Karlskoga.

Föreningen har sett olika ut genom åren; med skateboardskola för de yngre, kioskverksamhet, grafittiskola, tävlingar, öppen verksamhet och byggnation både utomhus och inomhus.

2006 – Påbörjades byggnationen utav inomhushallen Rampaborg, som finns bakom OK/Q8 på Ekeby. Några år renoverades inomhushallen och hölls uppdaterad. Många aktiva medlemmar kom och åkte under våra öppettider som löpte på med 3-7 dagar i veckan. Föreningen blev lite mindre aktiva när fler och fler började arbeta och hade mindre tid att ha öppet, hallen fanns kvar men var mer stängd en period.

I början utav 2011 tog styrelsen nya tag i lokalen och formade lite utav en nystart för Rampaborg. Några tidigare styrelsemedlemmar och några nya började köra igång med nya event, tävlingar och öppettider.

2012 startade starkt med att föreningen blev utnämnda till ”Årets förening 2011″ av Karlskoga Kommun.

Under hösten 2018 har Rampaborg varit med om en omfattande ombyggnation, hela ytan har rivits och byggts upp på nytt med nya ramper och obstacles. Nytt för detta år är också möjligheten att åka kickbike i Rampaborg!

Föreningen är ansluten till förbundet Aktiv Ungdom och alla registrerade medlemmar i Rampaborg har därigenom en olycksfallsförsäkring som gäller till/från och under aktivitet om olyckan skulle vara framme.

Vi har i dagsläget tre olika ytor i Karlskoga som Föreningen bedriver på olika sätt.

En utav ytorna som vi kallar ”Ekeby DIY” är som ett levande projekt. Vi arbetar ständigt och uppdaterar i betong. Något som vi i föreningen älskar att syssla med. Vi skapar det vi vill åka på från grunden här.

Klicka dig gärna in på ”Åkbara ytor” i menyn här ovanför, där kan du se bilder och läsa om dessa ännu mer.