Kickbikes i Rampaborg

Då styrelsen helst skulle önskat att alla bara vill åka skateboard men ej fått sin önskan uppfylld, har vi bestämt oss för att till hösten öppna upp för Kickbikes. Detta betyder att man kommer att under vissa tillfällen få åka kickbike i Rampaborgs inomhushall.

För tillfället finns inga bestämda och färdiga upplägg för hösten, men ni som åker kickbike kan räkna med att ni kommer att få åka.

Vi skall försöka jobba fram ett stående öppet-schema men om detta inte går pga jobb och andra hinder, kommer Rampaborg att annonsera ut vecka för vecka på Facebook-sidan. Där kommer du att kunna läsa när det är öppet i hallen.

Vi går ut på Facebook och här på hemsidan när vi drar igång till hösten.

Välkomna i höst!

Rampaborg är på plats på Möckelngymnasiet

Idag klockan 10:00 startar föreningsdagen på Möckelngymnasiet. Här kommer du att kunna träffa och prata med olika föreningar i Karlskoga/Degerfors. Kanske upptäcker du den perfekta föreningen för dig?

Rampaborg kommer självklart att vara på plats med information och skateboard!

Vi ses!

Välkomna till den nya layouten!

Hej! Ursäkta att vi ej varit särskilt aktiva på sidan.

Det är lätt att man håller sig till Facebook-gruppen ”Rampaborg skateboardförening” när de flesta använder Facebook. Men sidan är alltid sidan.

Nu kommer vi att lägga mycket mer kraft här så att ni kan använda sidan för information om vad vi sysslar med, när vi har öppet, tävlingar osv osv.

Den 26/5 är det Kultur- och föreningskalaset i Karlskoga. Ni kan läsa mer om vad vi kommer att syssla med under den dagen i tidigare inlägg.

Tävling under föreningsdagen 26/5

I Karlskoga den 26 maj slår Kulturkalaset och Föreningsdagen ihop sig och blir Kultur- och föreningskalaset!  På förmiddagen håller man till vid Näset och under eftermiddagen vid Bofors stationsområde.

Rampaborg skateboardförening kommer att befinna sig på båda områdena. På förmiddagen kommer vi att hålla en tävling för både skateboard och kickbike. Tävlingen drar igång med uppvärmning på Oasens betongpark klockan 12:00 och pågår till klockan 13:00.

På eftermiddagen kommer representanter ifrån föreningen att finnas på stationsområdet, där kommer vi att vandra omkring och berätta om föreningen och om var vi finns och hur man kan bli medlem.

Uppdatering kontaktformuläret

Hejsan! Det är fortfarande problem med kontaktformuläret här på sidan. Vi får era meddelanden men kan ej svara på dem. Vi hänvisar er i nödfall till facebook-gruppen ”Rampaborg”.

Vi har fått många frågor kring nystarter och skateskolor. Svaret är att vi ej har tillräckligt med folk till skateskola och att om man är nybörjare är man välkommen under öppettiderna. Det finns bräda och hjälm att låna, ni får gärna tips och hjälp av personer i hallen och ingen är för dålig för att börja åka skateboard.

Välkomna!

Förfrågan om kickbike

Hejsan alla medlemmar och övriga besökare.

Det har kommit förfrågningar dels på vårt Instagram-konto och via mailformuläret här på vår sida. Frågorna rör kickbikes och om möjligheten att åka detta medel inomhus i Rampaborg. Vissa som redan känner till detta frågar även om vi kan tänka oss att töja lite på reglerna och börja tillåta kickbikes i skatehallen.

Tyvärr måste jag meddela att för närvarande är Rampaborg skateboardhall endast avsedd för skateboard. Dels för att hallen är byggd och anpassad främst för skateboard, men även för att de som byggt allting är skateboardåkare och som aktivt nyttjar hallen. Vi är från början och i grunden människor som åker skateboard och vi vill absolut att fler skall komma till oss och vara med i vår gemenskap.

Problemet är dock att det finns en skillnad mellan Hockey och Bandy. Det vet de flesta. Samma gäller mellan BMX, Kickbikes, Skateboard och In-lines. Det kan vara svårt att förstå när man ej är insatt men det finns många olika element som kolliderar.

Styrelsen är lite oeniga i frågan men är för närvarande överens om att det endast är Skateboard som gäller i lokalen.

(Vissa som mailat oss har angett svars-mail som ej går att maila till)

//Yrrving

Ursäkta snigelfarten!

Hejsan!

Tyvärr har vi varit extremt dåliga på att uppdatera hemsidan men vi skall försöka bli bättre nu. Öppettiderna är uppdaterade och som ni ser är det färre dagar öppna, dock fler möjligheter att hyra hallen.

Nya bilder är påväg för att visa hur det egentligen ser ut inne i hallen just nu, då vi byggt om en del.

Ni är alltid välkomna att gå med i facebookgruppen där vi är otroligt mycket mer aktiva än här på hemsidan.

Välkomna!

Oasen Skate Jam

Den 18 Juni bränner vi av Oasen Skate JAM i vår nya goa betongpark i Karlskoga. Spektaklet går av i samband med motorsportsveckan så det kommer vara full aktivitet i hela stan.

Vi kommer köra JAM och Best Trick med feta priser från Peoma, Kingstreet 3 och Picture Skateboards. Det är konstnadsfritt att delta.

Tävlingen startar klockan 13.00 och man kan komma och värma upp när man vill.

Fredagen den 17 juni mellan 16.00 – 19.00 kommer vi också ha prova på skate i parken för den som är sugen. Självklart kostnadsfritt och man får låna prylar.

Parken ligger på Industrivägen 11, 69131 Karlskoga.

Sommarstängt

Hej allesammans!

Nu har vi bommat igen hallen helt för denna sommar. Vi kan komma att ha öppet vid riktigt dåligt väder och i så fall skriver vi det på vår facebooksida.

Ha en go sommar så ses vi i höst!

Mvh Styrelsen