Årsmötet

Nolsokna byalags årsmöte hölls i Kedjeåsgården den 21 februari och 32 medlemmar var närvarande.
Till ny ordförande valdes Sören Frisk som ersätter Roine Hernfridsson som dock kvarstår i styrelsen som vice ordförande. Med skillnad för bytet mellan Sören och Roine ser styrelsen  i övrigt ut som föregående år. Även i övriga val var det idel omval.

Resultat från pimpeltävlingen på Immen

Lördagen den 9 mars genomfördes byalagets pimpeltävling på Immen. Trots tidvis kraftigt snöfall ställde tjugo deltagare upp i vuxenklassen och en i barnklassen. Efter tävlingen kunde deltagarna ta en varmkorv och dricka lite kaffe med dopp.

Sören Frisk förrättade prisutdelningen från ett välfyllt prisbord.

Resultat i vuxenklassen

1. Jean Wärn – 3020 gram
  2. Billy Fransson – 1895 gram
  3. Jonny Ek – 1415 gram
  4. Arne Karlsson – 1150 gram
  5. Lars Wadman – 1015 gram
  6. Leif Holmgren – 890 gram
  7. Tuula Pesonen – 825 gram
  8. Christer Edbom – 750 gram
  9. Kjell Korp – 454 gram
  10. Håkan Philipsson – 402 gram
  11. Gert Wass – 354 gram
  12. Christoffer Korp – 224 gram
  13. Torbjörn Hedfeldt – 164 gram
  14. Peter Philipsson – 109 gram

Resultat barnklassen

1. Noah Frisk – 280 gram

Billy Fransson (2) – Jean Wärn (1) – Jonny Ek – (3)

Dragning på almanackslotteriet

Vinstlista

1. Nr 168 – Siw Philipsson – Lunch för två personer skänkt av Loka Brunn
  2. Nr 147 – Inger Olsson – Presentkort på fotvårdsbehandling skänkt av Anne-Maries massage och fotvård
  3. Nr 157 – Getrud Jensen – Presentkort på delkroppsmassage skänkt av Kroppshälsan
  4. Nr 172 – Erika Johansson – Två teaterbiljetter till kommande sommarföreställning skänkt av Teater Nolby
  5. Nr 197 – Göte Persson – Presentkort (250:-) för hårvård eller produkter skänkt av Hårvårdssalongen
  6. Nr 105 – Maria Edel – Presentkort på 200:- skänkt av Karlskoga SPA
  7. Nr 151 – Kjell Fjällmer – Kaffe med bröd för två personer skänkt av Café Alfred Nobel, Björkborn
  8. Nr 156 – Gunvor Ratilainen – Korg med matvaror skänkt av Grythytte Qwarn

Byalaget gratulerar alla vinnare!

Välkommen till ett nytt år med Nolsokna byalag

Det är nu dags att betala avgifterna för 2019. Medlemsavgiften är 200 kronor för familj och 100 kronor för enskild medlem. Fiskekortsavgiften är 100 kronor för årskort som endast kan lösas av byalagets medlemmar och 30 kronor för dagkort. Avgiften för dagkort kan även betalas in via swish 123 33 52 036.
Enligt årsmötesbeslut 2016 skickas inga fiskekort ut. Istället har byalagets fisketillsyningsmän uppdaterade listor på de som betalt fiskekort.
Glöm inte att skriva ditt namn och vad avgiften gäller. Vill du ge en gåva till byalagets verksamhet så tas den tacksamt emot. Avgiften betalas via bg 460-1647 eller swish 123 34 45 707.

Optisk fiber i Nolsokna

Efter artikeln av Helena Lundberg i Karlskoga Tidningen/Kuriren den 4 december 2018 börjar det nu röra på sig när det gäller optisk fiber etapp II i Nolsokna. Det finns två möjliga operatörer, Telia och IP Only, som båda har varit ute och försökt värva kunder. Ännu har dock inget konkret hänt. Vad vi kan förstå behöver båda operatörerna hela området för att det skall vara intressant. De som tecknat sig för IP Only har inte kunnat säga upp sitt avtal utan att betala en avgift på 4 900 kronor medan Telia bara har gjort en intresseförfrågan utan något bindande avtal. Av artikeln att döma har nu IP Only ändrat sig och man skall kunna säga upp sin intresseanmälan utan kostnad. Det har också prövats med positivt resultat, se denna kommunikation.
Olle Söderberg och Nina Pont jobbar hårt för att det skall bli ett positivt resultat för de i Nolsokna och norra Karlskoga som ännu inte har optisk fiber. Du kan läsa mera på Facebook i gruppen Fiber till Granbergsdal.

Yoga

Vårens yoga har startat. Vi träffas varje måndag kl. 18.30 i Kedjeåsgården för 50 minuters yoga med Daniel som instruktör.
Kostnaden är 50 kronor per tillfälle.

VÄLKOMMEN!

LISA – hitta rätt hjälp i Karlskoga – Degerfors

Enligt Svenska akademiens ordlista kan lisa betyda lindra, mildra eller att göra något mindre svårt. Det kan också betyda att ge lättnad eller det lite ålderdomliga uttrycket bereda vederkvickelse.

Hemsidan vill visa på vilken hjälp som finns att få i Karlskoga och Degerfors. Det kan handla om rådgivning eller samtalsstöd. Kanske har du blivit utsatt för ett brott eller blivit diskriminerad. Kanske mår du inte så bra, fysiskt eller psykiskt. Det finns olika organisationer i Karlskoga och Degerfors som kan erbjuda hjälp för den som behöver. Här finner du information till vart du kan vända dig.

Hemsidan är resultatet av ett samarbete mellan Möckelnföreningarna och Region Örebro. Ta gärna kontakt om du har frågor eller synpunkter!

Det skriver Emil Lundkvist
som är verksamhetsledare i Möckelnföreningarna

LISA finns som en länk under rubriken BOKMÄRKEN på Nolsoknas hemsida.