Har du inte betalt medlemsavgift och fiskekort?

Om du inte har betalt medlemsavgiften eller fiskekortet så är det hög tid.
Medlemsavgiften är 200 kronor för familj och 100 kronor för enskild medlem.
Om du vill lösa fiskekort (endast för medlemmar) är årsavgiften 100 kronor.
Betala på PlusGiro 79 12 56-1 och glöm inte att ange ditt namn.

Hoppas att du även i fortsättningen vill stödja vårt byalag.

VM-fotbollskväll i Kedjeåsgården

Lördagen den 23 juni kollar vi Sverige-Tyskland i VM-fotbollen på storbild i Kedjeåsgården.
Matchen börjar klockan 20.00 men redan klockan 17.00 tänder vi grillen.
Mat och dryck får du ta med själv.

VÄLKOMMEN att heja fram Sverige!

Midsommar i Nolsokna

Vi träffas traditionsenligt på Vargberget klockan 15.00 på midsommarafton för att spela fotboll och brännboll.
Träffen på Vargberget har blivit en riktig hemvändardag där alla generationer träffas.

VÄLKOMMEN!

Värmländske stôlliheter

Onsdagen den 30/6 kl 13.00 inbjuds Byalagets medlemmar, med familjer, att se en föreställning med djur som gör konster på temat Värmländska stolligheter.
Plats: Ryttargården, Västra Kärne. Efter föreställningen bjuds publiken på tårta.

På bilden ses jaktspanieln Willie och kallblodstravaren Movitz som båda deltar i showen!

VÄLKOMMEN!

Bryggan och båtarna

Bryggan i Immen (vid Barkplan) är nu på plats. Vi tackar grabbarna som fixade det.

Våra två båtar är också plats och redo att användas. Den i Immen bokar du genom Torvald Kärnegård ( 070 223 3043 ) och den i Trättjärn genom Anders Hultman ( 073 668 3180). Båda båtarna är försedda med kodlås och du får koden när du bokar.

LISA – hitta rätt hjälp i Karlskoga – Degerfors

Enligt Svenska akademiens ordlista kan lisa betyda lindra, mildra eller att göra något mindre svårt. Det kan också betyda att ge lättnad eller det lite ålderdomliga uttrycket bereda vederkvickelse.

Hemsidan vill visa på vilken hjälp som finns att få i Karlskoga och Degerfors. Det kan handla om rådgivning eller samtalsstöd. Kanske har du blivit utsatt för ett brott eller blivit diskriminerad. Kanske mår du inte så bra, fysiskt eller psykiskt. Det finns olika organisationer i Karlskoga och Degerfors som kan erbjuda hjälp för den som behöver. Här finner du information till vart du kan vända dig.

Hemsidan är resultatet av ett samarbete mellan Möckelnföreningarna och Region Örebro. Ta gärna kontakt om du har frågor eller synpunkter!

Det skriver Emil Lundkvist
som är verksamhetsledare i Möckelnföreningarna

LISA finns som en länk under rubriken BOKMÄRKEN på Nolsoknas hemsida.

Vindskyddet i Lokadalen

Nolsoknas vindskydd i Lokadalen har fått ett nytt tak. Det gamla torvtaket har tagits bort och ersatts med ett plåttak. Orsaken var att det fanns risk för att innertaket skulle ruttna men nu håller det länge än. Takläggare var Anders Thelander, Håkan Eriksson och Håkan Philipsson. Byalaget lyfter på hatten och tackar!

Notera vedskjulet i bakgrunden. Det är länsstyrelsen som gjort detta och veden kommer från området kring vindskyddet som de röjt. Platsen har fått ett nytt ansikte och är värd ett besök.

Antingen bara för att grilla korv eller också för att göra en vandring i det nya reservatet. Åk ner vid Ettala några hundra meter till parkeringen. Där finns en informationstavla för reservatet och du har en promenad på ca 300 meter till vindskyddet. Från parkeringen utgår också vandringslederna. Du kan följa en orange märkning mot Paddtjärn och sedan vidare mot Murstensdalens naturreservat. En bit in på denna led kan du istället gå söderut, likaså efter en orange märkning och komma fram vid den gamla träbron längre söderut i Lokadalen. Därifrån går du den gamla Lokavägen tillbaka till parkeringen. Tänk på att det är blött så stövlar är ett bra val.