Välkommen till ett nytt år med Nolsokna byalag

Det är nu dags att betala avgifterna för 2019. Medlemsavgiften är 200 kronor för familj och 100 kronor för enskild medlem. Fiskekortsavgiften är 100 kronor för årskort som endast kan lösas av byalagets medlemmar och 30 kronor för dagkort. Avgiften för dagkort kan även betalas in via swish 123 33 52 036.
Enligt årsmötesbeslut 2016 skickas inga fiskekort ut. Istället har byalagets fisketillsyningsmän uppdaterade listor på de som betalt fiskekort.
Glöm inte att skriva ditt namn och vad avgiften gäller. Vill du ge en gåva till byalagets verksamhet så tas den tacksamt emot. Avgiften betalas via bg 460-1647 eller swish 123 34 45 707.

Årsmöte

Nolsokna byalag inbjuder medlemmarna till årsmöte torsdagen den 21 februari kl. 19.00 i Kedjeåsgården.
Utöver årsmötesförhandlingarna berättar Jim Hellquist om “Nolsokna förr i tiden”.
Vi bjuder också på soppa, smörgås, kaffe och kaka. Avslutningsvis blir det dragning kalendrarna.

Varmt välkommen!

Dagledigträff

Årets första dagledigträff anordnas tisdagen den 12 mars kl. 14.00 i Kedjeåsgården.
Underhållning av “Nattsudd” (Kent och Krister).
Kaffe med “hembakat” och lotteri.
Bjud gärna med vänner och bekanta till en trevlig eftermiddag i Kedjeåsgården.

Välkommen!

Pimpeltävling

Vår pimpeltävling genomförs på Immen lördagen den 9 mars. Gemensam start från anmälningsplatsen (Barkplan) kl. 10.00.
Två klasser – barn och vuxna.
Försäljning av korv och bröd. Vi bjuder på “braskaffe”.
Glöm inte isdubbarna.

Välkommen!.

Optisk fiber i Nolsokna

Efter artikeln av Helena Lundberg i Karlskoga Tidningen/Kuriren den 4 december 2018 börjar det nu röra på sig när det gäller optisk fiber etapp II i Nolsokna. Det finns två möjliga operatörer, Telia och IP Only, som båda har varit ute och försökt värva kunder. Ännu har dock inget konkret hänt. Vad vi kan förstå behöver båda operatörerna hela området för att det skall vara intressant. De som tecknat sig för IP Only har inte kunnat säga upp sitt avtal utan att betala en avgift på 4 900 kronor medan Telia bara har gjort en intresseförfrågan utan något bindande avtal. Av artikeln att döma har nu IP Only ändrat sig och man skall kunna säga upp sin intresseanmälan utan kostnad. Det har också prövats med positivt resultat, se denna kommunikation.
Olle Söderberg och Nina Pont jobbar hårt för att det skall bli ett positivt resultat för de i Nolsokna och norra Karlskoga som ännu inte har optisk fiber. Du kan läsa mera på Facebook i gruppen Fiber till Granbergsdal.

Vårt plusgiro försvinner

Byalagets plusgiro försvinner den 1 oktober i år. Från och med detta datum skall alla betalningar göras till vårt bankgirokonto 460-1647.

Det går också bra att använda swish.

• 123 335 2036 – Fiskeavgifter
  • 123 344 5707 – Medlemsavgifter
  • 123 312 6844 – Serveringen på Kedjeåsgården

Yoga

Vårens yoga har startat. Vi träffas varje måndag kl. 18.30 i Kedjeåsgården för 50 minuters yoga med Daniel som instruktör.
Kostnaden är 50 kronor per tillfälle.

VÄLKOMMEN!

LISA – hitta rätt hjälp i Karlskoga – Degerfors

Enligt Svenska akademiens ordlista kan lisa betyda lindra, mildra eller att göra något mindre svårt. Det kan också betyda att ge lättnad eller det lite ålderdomliga uttrycket bereda vederkvickelse.

Hemsidan vill visa på vilken hjälp som finns att få i Karlskoga och Degerfors. Det kan handla om rådgivning eller samtalsstöd. Kanske har du blivit utsatt för ett brott eller blivit diskriminerad. Kanske mår du inte så bra, fysiskt eller psykiskt. Det finns olika organisationer i Karlskoga och Degerfors som kan erbjuda hjälp för den som behöver. Här finner du information till vart du kan vända dig.

Hemsidan är resultatet av ett samarbete mellan Möckelnföreningarna och Region Örebro. Ta gärna kontakt om du har frågor eller synpunkter!

Det skriver Emil Lundkvist
som är verksamhetsledare i Möckelnföreningarna

LISA finns som en länk under rubriken BOKMÄRKEN på Nolsoknas hemsida.