Näset

BK Avance
Träffa oss från BK Avance - vi testar att boxas.

Berättartältet, Karlskoga bibliotek
Bokteater med Bobo i apskolan kl 12.30. Bokstaven A är det mest spännande Bobo lärt sig men nu vill den nyfikna apan lära sig mer. Häng med på en vindlande rytmisk berättartur där vi dansar och skakar loss tillsammans med en massa roliga djungeldjur. Efter bokteatern fyller vi tältet med egna berättelser och barnen får med sig en bokgåva hem.

Bofors Gymnastikförening
Prova på Freerunning vid Oasen betongpark (nedanför brandstationen).

Bofors kanotklubb
Vi visar våra kanoter och berättar om dom olika grenarna som finns inom kanotsporten.

Bofors simhoppsklubb

Brottsofferjouren Örebro län
Brottsofferjouren är en ideell förening som ger stöd, hjälp och vägledning till brottsoffer, vittnen och anhöriga till både brottsdrabbade och gärningspersoner.
Kom och träffa oss så berättar vi mer om vår verksamhet.

Bröstcancerföreningen Hilda

Eritreanska kulturförening

Familjehemsgruppen
Information om Familjehemsvård och till personer som kan tänka sig bli kontaktfamilj.

Fritidsbanken
Fritidsbanken Karlskoga lånar ut sport- och fritidsutrustning helt gratis upp till 14 dagar för en aktiv fritid. Vi tar tacksamt emot utrustning som du inte längre behöver. Alla får låna, allt är gratis med fokus på miljö.

Föreningen Khatoon, Tehuset

Junis 1540 Vårbrodd Karlskoga
Bygg lego och upptäck anda roliga saker som Junis gör.

Karlskogaandan
Vi kommer anordna fotboll och information om alla våra aktiviteter.

Karlskoga paddelklubb
Kom och prova på padel och ta del av information om vår klubb.

Karlskoga Bats Baseboll
Karlskoga Bats visar upp sin verksamhet och ger tillfälle att prova på att slå, kasta och fånga. Har du den starkaste armen i Karlskoga? - kom och prova hur snabbt du kan kasta! Prova-på-aktiviteter och tävlingar. Finns utrymme kan vi arrangera minimatcher.

Karlskoga Budoklubb

Karlskoga folkhögskola
Folkhögskolans fritidsledarutbildning serverar krabbelurer och alla barn är välkomna att testa att göra stora såpbubblor. Kom och testa Brasiliansk Jujutsu eller titta förbi och få en avkopplande Shiatsu-massage.

Karlskoga Skateboard Förening
Karlskoga Skateboard Förening kommer hålla till vid Oasen betongpark (nedanför brandstationen) med prova på-aktiviteter och uppvisning.

Karlskoga Sportdykarklubb
Karlskoga Sportdykarklubb erbjuder ung som gammal en möjlighet att få en insikt om världen under ytan. Genom att öva och träna på ett säkert och utvecklande sätt ges en möjlighet att se djur och växter i nära och tropiska vatten. Alla över 14 år kan teckna sig för ett prova på dyk under dagen.

Karlskoga Sportklubb

Karlskoga Modellflygklubb
Utställning och uppvisning av modellflygplan

Karlskoga Naturskyddsförening
Lupptäcktsfärd för alla barn! Gå på upptäcktsfärd med en lupp och upptäck skogen på nära håll. Vad har du i kikaren? Upptäck djur och natur med hjälp av kikare.

KDV
Villaägarförening som bl.a lånar ut släpkärror, avfuktare och ger juridiskt stöd till sina medlemmar. Bjuder under dagen på gratis medlemskap året ut till villa-, bostadsrätt- och sommarstugeägare i Kga-Dgfs.

KB Karlskoga
Kom och testa Fotboll Speed Shooting.

Korpen Karlskoga MIF
Spela boule med oss vid på banorna vid Näset. Vi berättar om Korpens aktiviteter där vi arrangerar
tipspromenader, söndagsdanser i Storfors, stavgång, seniorgymnastik, Tomtesmyg  (december) mm.

Friluftsfrämjandet
Paddla kajak, träffa Skogsmulle och prova på aktivitetskort.

K.R.O.T.S
Ett sällskap som träffas för att umgås och spela brädspel, kortspel, rollspel och figurspel. Vi ses!

Kvinnoföreningen mot våld
Prova på självskyddsgrepp och ta del av information kring dess användningen.

OK Djerf
OK Djerf arrangerar föreningsloppet för barn upp till 12 år. Anmälan görs hos oss från kl 10.00 och loppet går av stapeln kl 11.15.

#pluggavidare

RIK Karlskoga
Vi kommer att ha informationstavlor samt eventuellt några spelare från olika lag som kan svara på frågor från besökarna.

Scouterna från Rävåskyrkan

Socialdemokraterna Karlskoga
Socialdemokraterna informerar och svarar på frågor angående främst EU-valet som sker den 26/5.

Sommarkul
Kom och testa fotbollsdart.

Sällskapet Länkarna
Var med i vårt kaffelotteri.

Studiefrämjandet
Vi bjuder på dans och musik.

Ung teater Karlskoga/Lyset

Örebro Rättighetscenter
Vi berättar om vår verksamhet och svarar på dina frågor om diskriminering.

Bofors stationsområde

ABF Örebro Län
ABF medverkar på språkdialogen i samarbete med biblioteket på Boforsområdet. På Boforsområdet bjuds det på ett musikuppträdande med rysk vis- och popmusik med Isa Keloev.

Anders Persson
Jag visar upp och säljer mina två böcker jag skrivit, Önskan och Spöket.

Eritreanska kulturförening

Granbergsdals Byalag
Godis och kaffeförsäljning med elever i åk 6, Granbergsdalsskola tillsammans med Granbergsdals Byalag.
Byalaget kommer ha auktion på Koltecknat, kl. 13.00. Koltecknat kommer att vara i Granbergsdal den 18 maj, kl. 10.00-14.00

Karlskoga Bergslags Hembygdsförening
Hembygdsföreningen visar bilder och böcker med anknytning till vår hembygd. Det finns även specifik historia rörande Gråbo på plats.

Karlskoga bibliotek och ABF
Vi kommer att visa hur ett språkcafé "Språkdialogen" kan gå till utifrån ett integrationsperspektiv med temat attityder. Delta i aktiviteter och samtal.

Karlskoga Folkhögskola
Vi i världen presenterar och har bildvisning från sin resa till Kambodja. Restaurang Udden serverar klimatsmart Street-food till förmånligt pris. Konstutbildningen Bild och form ställer ut sina verk från läsåret som gått.
Kom till skolans informationstält och prata med oss om folkhögskolans utbildningar och projekt. Varmt välkommen!

Karlskoga konsertförening
Vi spelar i ladan och informerar om vår verksamhet.

Karlskoga Konstförening
Vi finns för att väcka och sprida intresse för bildkonst i Karlskoga/Degerforsområdet . Besök oss för att veta mer. Chans att vinna en grafisk bild eller ett annat konstverk.

Karlskoga Motorweteraner

Karlskoga Trädgårdsförening
Föreningens medlemmar säljer av sitt överskott av plantor, krukväxter och fröer.

Karlskoga-Degerfors Släktforskarklubb
Börja släktforska! Vi hjälper dig på traven.

Konst Runt Möckeln
Skapa ett collage i olika former tillsammans  med oss.

Karlskoga Rödakorskrets
Uppvisning av HLR och förevisa vad vi sysslar med + att vi försöker sälja en del saker som vi själva har tillverkat av insamlat material och ev. skaffa nya medlemmar

Konstnär - Marie Hellsing
Jag visar mina bilder i gamla stationen. Välkommen!

Konstnär - Marie Johansson Gadde
Välkommen till min ateljé på andra våningen i Bofors gamla station. Här finns främst bilder i blandade tekniker, tex akvarell, akryl och olja men även keramik i olika bränningstekniker.

Konstnär - Sinikka Holma
Öppen ateljé. Jag visar mina målningar och arbete med måleri.

Konstnär - Ulrika Andersson
Välkommen till min ateljé på nedre botten i Bofors Gamla Järnvägsstation. Jag visar mitt måleri i olika tekniker samt vad som pågår just nu i skapandet/måleriet.

Korpen Degerfors
Prova på Boule och ta del av information om våra aktiviteter.

Korpkullens vävstuga

Kontaktservice
Kontaktservice i Karlskoga visar upp sin verksamhet. Våra volontärer och medarbetare berättar gärna om vad vi gör för våra äldre och funktionsnedsatta i Kommunen. Besök, ledsagningar och sociala gruppaktiviteter.
Under kalaset vid Boforsstations området bjuder vi våra äldre besökare på en kort cykeltur! Vi tar med till kalaset en av de speciella parcyklar för äldre som Kontaktservice tar hand om!

Rädda Barnen
Info om Rädda barnens verksamhet

Nina Henriët
Välkommen till min ateljé! Jag visar min konst i olika tekniker, olja, akryl, kollage.

Nora Karlskoga Järnvägsklubb NKJK
Modelljärnväg samt utställning om yrkesgrupper/personer vid järnvägen i Karlskoga. Försäljning av korv och dricka.

NBV, Nykterhetsrörelsens Bildnings­verksamhet
NVB bedriver folkbildnings­verksamhet över hela Sverige och är landets äldsta studie­förbund med mer än 120 års erfarenhet av folkbildning. Vi lägger särskild vikt vid frågor som handlar om nykterhet, demokrati och föreningsliv. Vi kommer visa upp delar av vår verksamhet, alltifrån studiecirklar i integration och hantverk till kulturarrangemang i musik.

Möckeln Innovation
Info om klubben samt några exempel på uppfinningar.

Socialdemokraterna Karlskoga

Studieförbundet Vuxenskolan
Studieförbundet Vuxenskolan erbjuder en bred verksamhet med mängder av spännande studiecirklar, kurser och kulturaktiviteter. Är du intresserad av att gå en studiecirkel eller kurs hos oss och vill veta mer om vårt utbud, välkommen förbi

Teaterföreningen Lyset
Info kommer...

Teater Nolby
Uppspel av kortare scen ur årets sommarteater "Småstadsliv" på Teater Nolby.

Villaägarna runt Möckeln
Lotteri och vi berättar mer om vår verksamhet.

Örebro läns museum
På Gråbo kan du hälsa på hos familjerna som arbetade på Bofors under tre olika tider.
Se även utställningen RÖTT om den röda färgen