Kontaktservice

Kontaktservice är en ideell förening som erbjuder besöksverksamhet, följeslagare och kontaktsamtal för äldre och funktionsnedsatta människor

Kontaktservice

Kontaktservice är en ideell förening som bedriver väntjänst för äldre och funktionsnedsatta personer i Karlskoga.
april 2018
MTOTFLS
« Mar   Maj »

Senaste inläggen

Annonser

Välkommen!

Välkommen till Kontaktservice hemsida. Här kommer vi löpande att informera om vad Vi gör, olika aktiviteter Ni kan deltaga i och så vidare. Varmt välkommen!

Kulturrundan

25 april 2018 14:30

kulturrundan våren 2018 Olika underhållare uppträder på Nickkällan, Solbringen, Bergmästaren och Söderkyrkan. Bergmästaren: Åke Holt Nickkällan: Östra PRO:s Kör Solbringen: Jorma Ehnvik Söderkyrkan: Strömtorparna För mer detaljer: Kontakta Kontaktservice 0586-617 44 och/eller Liliana Cortes 0586-621 34. Varmt välkomna!

KULTURRUNDAN

04 april 2018 14:30

kulturrundan våren 2018 Olika underhållare uppträder på Nickkällan, Solbringen, Bergmästaren och Söderkyrkan. Bergmästaren: Roine Lindström Nickkällan: Strömtorparna Solbringen: Glada ringen Söderkyrkan: Jörma Ehnvik För mer detaljer: Kontakta Kontaktservice 0586-617 44 och/eller Liliana Cortes 0586-621 34. Varmt välkomna!

Engagera dig!!!

Vi söker ständigt efter personer som vill engagera sig frivilligt inom föreningen. Anmäl ditt intresse eller tipsa någon du känner. Visa att du är en medmänniska – du kan göra något för någon i din närhet! Delad glädje dubbel glädje!

KONTAKTSERVICE ÅRSMÖTE

20 mars 2018 18:00

Kontaktservice Årsmöte Datum: 2018-03-20 Klockan: 18.00 Plats: Karlskoga Folkhögskola, Rektor Lindholms väg 23  Underhållning: Klara Wahlberg

IT GUIDEN

IT GUIDEN: Lär dig mer om ny teknik med din mobil, surfplatta eller dator. Ett gäng unga raska pojkar och flickor hjälper Er med råd och dåd. Ta med dator, surfplattan och mobilen och få hjälp genast på plats. Nickkällan, Solbringen, Bergmästaren är lokalerna. För mer information om tider och platser kontakta Kontaktservice 0586-617 44 och/eller Liliana Cortes 0586-621 34

TRÄFFPUNKT/Aktiviteter för äldre våren 2018

träffpunkter_program_vår 2018 Träffpunkt är samlingsnamnet för ett antal aktiviteter för äldre här  i Karlskoga. Nickkällan, Solbringen, Bergmästarn och Söderkyrkan är lokalerna. Exempel på aktiviteter är: Sångstund, Sittgympa, Bingo med mera. Kontakta Kontaktservice 0586-617 44 och/eller Liliana Cortes 0586-621 34 för mer information. Varmt välkomna!

KULTURRUNDAN 2018

kulturrundan våren 2018 Kulturrundan 2018: Olika underhållare uppträder på Nickkällan, Solbringen, Bergmästaren och Söderkyrkan. För mer detaljer: Kontakta Kontaktservice 0586-617 44 och/eller Liliana Cortes 0586-621 34. Varmt välkomna!

Internationella Frivilligdagen!

05 december 2017 14:00

Den 5 december är proklamerad av FN son den Internationella frivilligdagen. Dagen instiftades den 17 december 1985 av FN:s Generalförsamling och har sedan dess firats den 5 december varje år utöver hela vår värld. Kontaktservice frivilliga gör en ovärderlig insats på mötesplatser, vid hembesök, kontaktsamtal och ledsagningar för äldre och personer med funktionsnedsättning som är bosatta i…
Läs mer!