Våren – Sommaren 2007

kl. 14.00

Mötesplatsen Prisma

bredvid bion i Nya Folkets Hus

Stadsträdgårdsmästare Sif Eklund berättar om det nya som händer i det gröna Karlskoga: planerna för Björkbornsparken, sommarens planteringar m.m.

Årsmöte

kl. 14.00

Katrinedalsskolans aula

Författaren Clas Thor från Karlslund i Örebro gästar oss och berättar om engelska trädgårdar. Sedvanliga årsmötesförhand-lingar. OBS Förslag till nya stadgar! Blomsterlotteri.

19 april

Trädgårdshantverk

kl. 18.00

Studieförbundet Vuxenskolans lokal

För er som är sugna att prova på mosaik har vi en hantverkskväll. Tag med mosaik, skärvor, glaspärlor etc till det ni vill göra. Vi gör mosaik tillsammans under kvällen. Mer information samt föranmälan på vår hemsida samt per telefon till Lena Pöpke, tel 319 11 eller Birgitta Söderström, tel 518 64 några veckor innan.

12 maj

Plantmarknad

kl. 9-13.00

Katrinedalsskolans skolgård

Välkommen till vår populära plantmarknad med ett stort utbud plantor från både duktiga amatörer och professionella försäljare.

?? maj

Dalens växthus

Som vanligt får vi komma till Dalens växthus och titta på det som odlats fram innan det är dags att börja tömma växthusen för säsongen. Tidpunkt meddelas i lokaltidningarna samt på hemsidan.

6 juni

Resa i egna bilar

Vi samåker till resmål med trädgårds-anknytning. Tag med kaffekorg och lunchpeng. Samling Sjöviksplan kl 9.00.

17 juni

Öppen trädgård Karlskoga

Ett antal trevliga trädgårdar i Karlskoga med omnejd visas denna dag. Veckan före kan en lista med adresser hämtas på Bergslagscenter, Brickegarden samt biblioteket.

2-5 augusti

Bussresa till Wij

I år åker vi mot norr! Vi åker till högaktuella Wij Trädgårdar, och vi kommer också att besöka andra välkända trädgårdar, bl a i Dalarna. Mer information om resan samt möjlighet att anmäla sig ges på årsmötet.