Hösten- Vintern 2014

20 september

Skördefest/trädgårdsloppis vid Pumphuset kl 10.00-13-00
Böcker, marmelad, plantor, grönsaker, frukt, verktyg, soppa, gödning m.m Alla medlemmar kan komma och sälja. Egna bord medtages. Föranmälan till Christina Larsson mobil: 073-6682030 eller mail: christina.i.a.larsson@telia.com

26 oktober

Höstmöte Rävåskyrkan kl 14.00
Vi har det stora nöjet att lyssna på Hannu Sarenström som bor på Kinnekulla i Västergötland. Där har han skapat en trädgård med en enastående växtsamling. Vi har lärt känna Hannu från bl a TV och han har även skrivit prisbelönta böcker: Årets trädgårdsbok 2003 och 2009, kokböcker med vackra bilder, m.m. Han kommer att prata om nya trädgårdsvisioner. Inträde 40 kr inkl kaffe. Lotteri med fina vinster.

22 november

Tumma eller kavla med lera kl 11.00-13.00
Annika Eisenhart från krukmakargården hjälper oss att kavla och tumma i lera. Vi kan göra kryddpinnar att ha i trädgården, små fåglar, runda bollar att sätta på en pinne som dekoration m.m. Pris 275 kr/person + pris på använd lera. Antal deltagare max 15 st. Anmälan till: silvana.sartor@hotmail.com senast den 17 november

25 januari

Föredrag på Prisma kl 14.00
Jonas Grund kommer att prata om trädgårdens utmaningar. Jonas äger Stolpens trädgård, en handelsträdgård med träd, buskar, perenner, lökar m.m till försäljning. Det finns även en visningsträdgård med klippträdgård, dammar m.m. Hundratals växter är planterade på omkring berget som omger handelsträdgården. Stolpens trädgård kan även erbjuda trädgårdsdesign.