Hösten – Vintern 2013 – 2014

1 okt

Att informera via facebook

kl. 18.30- 21.00

Vuxenskolans lokaler (bakom gamla posten i Bofors)

En studiecirkel, fyra tisdagskvällar, i facebookanvändning startas upp för trädgårdsföreningen i hopp om att lättare nå flera medlemmar. Varje tillfälle omfattar tre lektionstimmar. Lärare från Vuxenskolan. Anmälan till: christina.i.a.larsson@telia.com

27 okt

Höstmöte

kl. 14.00

Rävåskyrkan

Gunnel Carlsson känner vi väl mest som trädgårdsjournalist och programledare för Gröna Rum, en programserie som visades på TVB 1996-2005. Hon har också medverkat i Go´kväll. Gunnel har också skrivit ett stort antal trädgårdsreportage, samt författat och varit medförfattare till en rad trädgårdsböcker. På senare år har hon byggt upp sajten Trädgårdsriket och varit initiativtagare till Tusen Trädgårdar, där svenska trädgårdar förtecknas och visas upp vart annat år. På höstmötet kommer Gunnel att prata kring ”Min gröna passion” – För det är det, skrev hon till oss. Kaffe + entre 20 kr. Lotteri med fina vinster.

28 nov

Pysselkväll hos Knopp

kl. 18.30

Blomsteraffären Knopp