Hösten – Vintern 2012 – 2013

Besök i stadsparken Örebro, kl 13.00

kl. 12.00

Samåkning, samling Sjöviksplan

Samling Sjöviksplan kl 12.00 för resa i egna och andras bilar. Medtag picknickkorg om så önskas. Möjlighet att köpa fika finns.

30 sept

Kompostering, hur gör man?

kl. 14.00

Restaurang Prisma

Christina Larsson i trädgårdsföreningen, med mångårig erfarenhet av kompostering, berättar hur man startar upp och sköter en kompost, kostnader, vad som behövs mm.

21 okt

Höstmöte

kl. 15.00

Missionskyrkan

Inger Palmstierna berättar om träd och buskar från sin nya bok. Inger Palmstierna är, förutom en mycket etablerad och erfaren trädgårdsförfattare, även journalist, översättare, föreläsare och fotograf. Hon har arbetat inom trädgård sedan hon var 12 år och är utbildad hortonom.

27 nov

Pysselkväll, gör din egen adventsgrupp

kl. 18.00

Brickegarden växter

Vi träffas hos Brickegardens växter där vi under ledning av Gunilla tillverkar vår egen adventsgrupp. Då material och växter köps på Brickegarden växter blir kostnaden beroende på vad du väljer att ha i gruppen . Trädgårdsföreningen bjuder på glögg och pepparkakor. Begränsat antal platser. Anmälan till Lena senast 20 november, tel 31911.

27 jan 2013

Ge din trädgård nytt liv med trädgårdsprojektering.

kl 14.00

Restaurang Prisma

Annika Andersson från Flisby och Per Hillner från PH:s Rep & Allmontage berättar om marksten, belysning och plnatering.