Välkommen till Karlskoga Trädgårdsförening!

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse och att njuta av sin trädgård.

Karlskoga Trädgårdsförening har ca 300 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Vi vill erbjuda dig att…

• uppleva vackra trädgårdar, både stora och små, på våra resor. Vi samåker i egna bilar i närområdet och åker buss när vi vill längre bort.
  • få tips och inspiration av spännade föreläsare på våra årsmöten och höstmöten. Vi bjuder in intressanta trädgårdspersonligheter till Karlskoga.
  • träffa våra lokala trädgårdsprofiler som berättar om vad som händer här i vår stad.
  • fördjupa dig och lära mer i våra studiecirklar, som ofta drivs som kamratcirklar.
  • köpa nya plantor och få många odlingstips av duktiga amatörodlare på våra plantmarknader.
  • stifta bekantskap med våra övriga medlemmar på alla våra evenemang.
  • se andras trevliga trädgårdar på ”Öppen Trädgård Karlskoga” en dag under sensommaren när ett antal trädgårdar är öppna för våra medlemmar.
  • få rabatt vid köp av varor i vissa butiker och försäljningsställen i Karlskoga med omnejd.

Och viktigast av allt…

bli inspirerad att odla din egen dröm om den perfekta trädgården …

I vår förening är gammal och ung välkommen. Du kan ha stor trädgård eller ingen trädgård alls, vara kunnig fantast eller nybliven okunnig trädgårdsägare. Alla är välkomna!