PROGRAM KARLSKOGA TRÄDGÅRDSFÖRENING VÅREN 2019

16 januari kl. 19.00, ”Månadens förening”, Nobelhallen

Trädgårdsföreningen har blivit utsedd till Månadens förening av Möckelnföreningarna och verksamhet presenteras när BIK Karlskoga möter Karlskrona HK.

27 jan kl. 14.00, Föredrag ”Skörda regnvatten”, Rävåskyrkan

Eva Mathiasson delar med sig av sin kunskap om hur vi på lämpligaste, snyggaste och mest praktiska sätt tar hand om regnvattnet för bevattning. På köpet får vi vackra trädgårdsbilder från Sverige och grannländerna.
Samarrangemang med Karlskoga Naturskyddsförening.
Entréavgift som också inkluderar fika: 60 kronor för medlemmar, 80 kronor de som inte är medlemmar i någon av föreningarna.

17 mars kl. 14.00, Årsmöte, Rävåskyrkan

Årsmötesförhandlingar.
Därefter berättar Ingrid Norudde och Hans Jansson om den fina Fjärils- och Humleträdgården vid Sågholmen.
Fika och lotteri.

28 mars kl. 18.15, Extraöppet på Bergslagscenter

Bergslagscenter har extraöppet så att vi kan handla med 20 % rabatt mot uppvisande av medlemskort (ej kampanjvaror).
Fika finns att köpa.
Inget insläpp i affären före 18.15.

10 april, Gör ditt eget påskarrangemang med Amandas blommor

Mer information kommer. Max 15 personer. Föranmälan krävs.
Kontaktperson Sofia Tungfeldt

11 maj kl. 15.00, Extraöppet på Svedrins trädgård

Svedrins trädgård i Rudskoga har extraöppet så att vi kan handla med 25 % rabatt mot uppvisande av medlemskort. Samarrangemang med Degerfors Trädgårdsförening.
Samling vid Sjöviksplan kl. 14.20 för gemensam avresa med egna och andras bilar.

18 maj kl. 10.00-15.00, Öppet hus på Klockargårdens handelsträdgård

Klockargårdens handelsträdgård i Kristinehamn välkomnar oss till ”Öppet hus” med underhållning, fika och glass. Dessutom en massa extra erbjudanden. Vi får handla med 15 % rabatt mot uppvisande av medlemskort.
Samling vid Sjöviksplan kl. 09.20 för gemensam avresa med egna och andras bilar för er som vill samåka.

25 maj kl. 11.00-15.00, Plantmarknad vid Bofors stationsområde

I samband med kultur- och föreningskalaset 2019 anordnas försäljning av plantor och växter från medlemmarnas egna odlingar. Alla är välkomna att handla och du som vill sälja anmäler det till Eva Sahlberg Blom. Eget bord med-tages.
( Tel: 070 305 41 56)

Öppen trädgård i Karlskoga – när trädgården är som bäst

Öppna din trädgård för andra under ett par timmar! Meddela Lena Pöpke om du vill visa din trädgård någon gång under säsongen. Annonsering sker en vecka före visningen via e-post, Facebook, hemsidan och/eller föreningsmeddelande.
(Tel: 070 223 99 28)

15 juni heldag, Trädgårdsresa till Värmland

Årets resa går till Värmland där första stoppet är Ann-Britt Höglunds trädgård strax utanför Karlstad varefter resan fortsätter till Eva och Åke Rundqvists engelskinspirerade trädgård i Säffle och vidare till deras svåger Bosses försäljning av egentillverkade växtstöd i närheten. Därefter fortsätter vi, efter lunch på Ankans golfkrog i Segmon, till Högvalta handelsträdgård utanför Arvika. Eftermiddagsfika vid Eskebohl, nära Kil, på hemvägen.

Resan är fullbokad!

Kontaktperson: Kerstin Ström

20 augusti kl. 18.00, Medlemsförmån på Rolands Plantskola

Rolands plantskola, Revsten, Kristinehamn, är en grossist som ger oss möjlighet att, mot uppvisande av medlemskort, köpa perenner och plantor mycket förmånlig. Kontanter eller Swish.
Samling vid Sjöviksplan kl. 17.00 för gemensam avresa med egna och andras bilar.

28 september, Skördefest på Bofors stationsområde

I samband med ”Konst runt Möckeln” anordnas försäljning av trädgårdens överskott; växter, frukt, grönsaker, sylt, pajer mm. Mer information kommer i höstprogrammet.

Varmt välkommen till våra aktiviteter!