Nytt från oss

Senaste nyheter och information

Favorit i repris – trädgårdsresa till Värmland i augusti

Juniresan till Värmland blev en sådan succé, och med så många på reservlistan som gärna hade velat följa med, så vi gör resan en gång till!
Den 10 augusti 2019 går det en resa till samma platser och samma trädgårdar men med höstens färger. De som stod på reservlistan har fått förtur men ytterligare platser finns. De fylls vartefter som anmälan kommer in. Du behöver inte vara medlem för att följa med så tipsa vänner och bekanta.

Kontakta Kerstin Ström (kontaktuppgifter hittar du här). Resan kostar 400 kronor som betalas in på plusgiro 289002-8 när du har fått klartecken att det finns plats.

Plantmarknad vid Bofors station

Trädgårdsföreningen anordnade plantmarknad i samband med Kultur- och Föreningskalaset vid Bofors station den 25 maj. Det var många lådor att bära fram på morgonen, betydligt färre att bära tillbaka till bilen på eftermiddagen när hugade spekulanter hade flanerade runt bland de 15 försäljarna och hittat något till sin trädgård, balkong eller fönsterbräda.

Den 28 september blir det ett nytt tillfälle att träffa entusiastiska amatörodlare på Skördefesten. Läs mer om det genom att klicka här!

Öppen trädgård

Torsdagen den 23 maj besökte 25-30 medlemmar Inga-Lena och Leif Frids trädgård på Sjöviksplan 3. Här fanns härlig vårblomning, fantastisk perennrabatt, damm, blommande buskpion och mycket mer.

Tisdagen den 18 juni välkomnade Connie och Hasse Olsson oss till sin fantastiska trädgård på Övre Rävåsvägen.

Vill du också visa din trädgård!
Klicka här så får du veta mer

Karlskoga Trädgårdsförening

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse och att njuta av sin trädgård. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har ca 300 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!