Nytt från oss

Senaste nyheter och information

Vill du följa med på en utflykt – extra!

Extra insatt resa utöver vårprogrammet till Prästgårdens trädgård och Åsby Hem & Trädgård!
Pelargoner, trädgårdsväxter och orkidéer i mängd och mycket, mycket mer!

Lördagen den 27/4 tänker några av oss i föreningen köra till Kolbäck/Hallstahammar. Den lördagen och även söndagen, är det pelargondagar i Prästgårdens trädgård. Plantor och sticklingar säljs. Anna och Emma från Mälardalens pelargonvänner finns på plats och informerar. Det finns Café i lusthuset.

Åsby Hem & trädgård är en destination för växtälskare. Det är en butik som vill överraska, ge inspiration och upplevelser. Även här finns det ett café!

Det finns 9 platser, i tre bilar, i dagsläget. Vi delar på kostnaden och betalar 16:-/mil. Vi startar kl 8 på morgonen!

Anmälan till Kerstin Ström (klicka här så hittar du telefonnumret).

Extraöppet på Bergslagscenter

Våren är i antågande och trädgårdsföreningarna i Karlskoga och Degerfors var inbjudna till Bergslagscenter efter stängning, där medlemmarna erbjöds fina rabatter.  En lång ringlande kö vittnade om att de flesta fick med sig något bra hem.

Fråga experten

Om du har frågor om trädgård, växter, träd, gödning etc. kan du få svar genom att skicka dem till Tobias Nordin tobias.nordin@degerfors.se

Svaret kommer i M-nytt som utkommer med jämna mellanrum men som också kan läsas på nätet, även gamla nummer (klicka här).

Karlskoga Trädgårdsförening

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse och att njuta av sin trädgård. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har ca 300 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!