Nytt från oss

Senaste nyheter och information

Öppet hus på Klockargården

Trädgårdsföreningen var inbjuden till Klockargården på Öppet hus, lördagen den 18 maj mellan 10-15. Förutom att det fanns massor av sommarblommor, pelargoner, perenner och en hel del träd och buskar bjöds på kaffe och underhållning.

Ett välbesökt evenemang med besök av många, inte bara vi trädgårdsentusiaster från Karlskoga. Det var stundom trångt mellan borden i de olika växthusen och kön för att betala sina fynd ringlade sig lång.

Öppen trädgård

Välkomna till Inga-Lena och Leif Frid på Sjöviksplan 3 torsdagen den 23 maj kl 17.30. Här finns härlig vårblomning, fantastisk perennrabatt, damm, blommande buskpion och mycket mer.

Tisdagen den 18 juni kl. 18.00 är vi välkomna till Connie och Hasse Olsson på Övre Rävåsvägen 17, för ett besök i deras vackra trädgård. (Observera att det inte går att parkera precis utanför fastigheten).

Vill du visa din trädgård när den är som bäst, under ett par timmar? Vi annonserar ca 1 vecka i förväg via e-post, på Facebook och på hemsidan - så håll utkik här!
Klicka här så får du veta mer

Fråga experten

Om du har frågor om trädgård, växter, träd, gödning etc. kan du få svar genom att skicka dem till Tobias Nordin tobias.nordin@degerfors.se

Svaret kommer i M-nytt som utkommer med jämna mellanrum men som också kan läsas på nätet, även gamla nummer (klicka här).

Karlskoga Trädgårdsförening

Karlskoga Trädgårdsförening grundades 1942 och trädgårdsintresset har sedan dess varit stort. Föreningen vill både vårda sina traditioner och vidareutvecklas. Karlskoga Trädgårdsförening verkar för att samla trädgårdsintresserade i Karlskoga med omnejd att fördjupa sig i sitt intresse och att njuta av sin trädgård. Även du som inte har någon trädgård men är intresserad av växter och odling är välkommen som medlem.

Karlskoga Trädgårdsförening har ca 300 medlemmar och vi blir gärna ännu fler!

Du kan läsa mer om oss eller kontakta oss vid frågor

Följ oss gärna på Facebook!