Karlskoga Brukshundklubb

Vi har Swish

Annonser

TRÄNINGSGRUPP MOUNTAINBIKE

OBS!  Träningsgruppen är avslutad och återkommer i annan form längre fram!

Torsdagar  18:30 – start 25 maj

I draghundsporten är man en enhet, där även föraren kan ha nytta av att träna på sin del. I dragsektorns regi kör vi nu igång en ledarledd hundfri mountainbikegrupp där vi lär oss allt från teknik till hur vi underhåller cyklarna. Målgruppen är nybörjare och inget krav på förkunskap eller fysisk form finns. ALLA kan vara med!

Ledare för gruppen är Oscar Edström Sanfridsson, en ung talangfull kille som redan har stor tävlingserfarenhet och stor vilja att coacha träningsgruppen. Träningsgruppen träffas torsdagar och platsen varierar från gång till gång. Det är helt kostnadsfritt att delta och är en förmån för våra medlemmar. Därför kommer medlemskap i Karlskoga Brukshundklubb att krävas. Cykel och utrustning står du själv för. Hjälm är ett krav. Glöm inte heller att ta med vatten 🙂

Vill du haka på detta glada gäng? Maila namn, adress, telefon, mail och fullständigt personnummer till drag@karlskogabhk.se för anmälan, så svarar vi med plats för kommande tillfälle!

OBS MH Lördag 27/5

Lördag 27/5  vill vi uppmärksamma på att det kommer pågå MH ute på klubben! Detta innebär att klubben är stängd för annan verksamhet/träning under den här tiden. Detta för att inte störa pågående MH då nya banan ligger i skogsområdet precis vid parkeringen.

Tack för ni visar hänsyn 🙂

HELGENS VINNARE!

Nu har vi räknat fram vinnarna av tävlingen som anordnades på Föreningsdagen i lördags! Tävlingen gick ut på att gissa hur många godisar som fanns i burken och RÄTT SVAR VAR 246.

Väldigt nära var vår vinnare Valentina Benavides som gissade på 250 stycken och i och med detta vinner en gratis ”prova på-kurs” under det kommande året. På andra plats med 252 kom Zonny Åsbom som vinner gratis fika på Brukshundsklubben vid något av våra evenemang. Det vinner även Mia Nikunen med gissningen 236, Annika Hermansson med 273 och Ann Age med gissningen 286.

Karlskoga Brukshundsklubb säger grattis till vinnarna, som även kommer att kontaktas via telefon.

Välkomna till 2017 års Klubbmästerkap i Lydnad

Preliminär samlingstid är kl 10:00 vid klubbstugan
Avgift: 50kr som betalas på plats

Du anmäler dig genom att skriva upp dig på listan som är uppsatt på anslagstavlan i klubbstugan. Sista dag att skriva upp sig är 4/6, vi kommer inte ta emot efteranmälningar.

Glöm inte vaccinationskort och medlemskort på tävlingsdagen 🙂 Det måste visas för att få starta. Läs även reglerna för KM på hemsidan eller i regelpärmen i stugan.

Hjärtligt välkomna 😀

OBS! Med anledning av problem att få tag i tävlingsledare så är risken stor att tävlingen kan bli inställd. Vet ni någon eller är du tävlingsledare som kan tänka sig ställa upp kontakta tävlingssektorn tavling@karlskogabhk.se