Karlskoga Bergslags Hembygdsförening

Julmarknad på Hembygdsgården

02 december 2017 13:00

Karlskoga Hembygdsgård

Lördag 2/12 mellan klockan 13.00 – 16.00 är det dags för vår traditionella julmarknad på Hembygdsgården i Aggerud. Kaffeserveringen är öppen och det säljs även varm korv, glögg och lotter. Försäljning av lingonkransar, granristomtar, bröd, hantverk & julpynt mm. Varmt välkommen!

Brasafton på Hembygdsgården

12 november 2017 15:00

Karlskoga Hembygdsgård

Brasafton söndag 2017-11-12 klockan 15.00 på Hembygdsgården, Aggerud, Karlskoga. Stig Rengman kommer och berättar om ”Mitt liv som samhällsbyggare”. Inträde och kaffe kostar 50 kronor. Välkommen! Samarrangemang med Vuxenskolan.

Hembygdsgården i långt inslag i Allt för Sverige i SVT

Långt inslag från vår fina Hembygdsgård i Aggerud i andra avsnittet av Allt för Sverige när Amanda hade sin speciella dag. Ca 37 minuter in i programmet kommer Amanda till Karlskoga. Avsnittet kan du se här!

Brasafton på Hembygdsgården

15 oktober 2017 15:00

Karlskoga Hembygdsgård

Brasafton på Hembygdsgården i Aggerud, Karlskoga, på söndag 2017-10-15 klockan 15.00. Håkan Henriksson, ArkivCentrum Örebro län, kommer och berättar om Bergsmannen – vem var han? Många pratar om bergsmän, men få vet nog egentligen vad en bergsman var och gjorde. Inträde o kaffe kostar 50 kronor. Välkommen! Det är ett samarrangemang med Vuxenskolan.

Hembygdsgårdens dag

06 augusti 2017 14:00

Karlskoga Hembygdsgård

Välkomna att fira hembygdsgårdens dag på hembygdsgården i Aggerud! Hembygdsgårdens dag firas söndag 6 augusti klockan 14.00-18.00 på Hembygdsgården, Aggerud, Karlskoga. Det blir slåtter, nävgröt med fläsk. Servering och loppis är också öppet. Samarrangemang med Vuxenskolan. Välkomna!

Café och utställning på Korpkullen

- Återkommande evenemang

Korpkullen (vid Gråbo och Bofors station) . Café och utställning “Folkskolan 175 år” samt konstutställning. Öppet på söndagar t o m 20 augusti klockan 12-16. I juli dessutom måndagar klockan 14-18.

Sommarservering på Hembygdsgården

Karlskoga Hembygdsgård

Kom och fika på vår idylliskt belägna Hembygdsgård i Aggerud. Kaffe, hembakat bröd, våfflor, glass mm. Sommarservering och loppis är öppet 26/6 – 13/8 Varje dag klockan 14.00 – 18.00. Välkommen

Café och utställning på Korpkullen