KAFK!

Våran föreningen startade 1953 och i början av 70-talet hade vi ca 3500 medlemmar. Idag är vi 140 medlemmar men endast ett 30 tal är aktiva. Just nu är jobbar vi mycket med att föryngra styrelsen och få in lite nytänkande i föreningen, vi jobbar även aktivt med att försöka öka vårt medlemsantal och framförallt med att få in ungdomar i föreningen.

På vintern arrangerar vi pimpeltävlingar och på sommaren metartävlingar för pensionärer och daglediga på olika vatten i närområdet.

Några av medlemmarna är mer tävlingsinriktade än andra men det finns plats för alla i våran förening.

Föreningen har en klubblokal som ligger i källaren på Flygfältsvägen 17A och är bemannad varje helgfri onsdag kl 17:00 – 19:00, där och då bjuds det på kaffe o ibland en kaka för de medlemmar som önskar att träffas en stund o prata av sig lite.

Där finns även ett hobbyrum för den händiga att skapa sina egne fiskeprylar i.

Som medlem får du även tillgång till videofilmer/böcker som finns i klubblokalen och du får även medverka på studiecirklar och tävlingar som föreningen och distriktet ordnar.

Stöd gärna klubbens verksamhet genom att köpa bingolotter och kläder. Försäljningen sker onsdagskvällar i klubblokalen.

Karlskoga AFK har även en båt som medlemmarna kan hyra och den ligger i sjön Möckeln.

Båten hyr man på OKQ8 Ekeby för 50kr i 12 timmar. Uppvisande av medlemskort krävs för att hyra båten.

Klubbens enda egna fiskevatten idag, ligger runt den vackert belägna klubbstugan som ligger på en udde i sjön Ullvettern. Klubbstugan är fri för alla medlemmar att använda för att laga mat, värma sig eller bara umgås.

Medlemsavgift för seniorer är 100:-kronor/år. Medlemsavgift för pensionär och junior är 60:-kronor/år.
Åldersgränsen för pensionärer är 65 år. Åldersgränsen för juniorer är 20 år.

//Styrelsen