Karlskoga Degerfors Grafikverkstad

En verkstadsförening för konstnärer som arbetar i grafiska tekniker

Karlskoga Degerfors Grafikverkstad är en verkstadsförening som disponerar en grafikverkstad belägen i Degerfors. Här finns utrustning för flera grafiska tekniker där även gästande konstnärer kan få arbeta. Föreningen arrangerar en årlig medlemsutställning och genomför även kurser i olika tekniker för sina medlemmar. Medlem blir man genom att kontakta styrelsen och bli invald. Årsavgiften är för närvarande 200 kr per år. Då har man tillgång till verkstaden och man betalar en timavgift på 10 kr eller 40 kr per dag. Medlemmarna använder sitt eget material men tryckpapper finns vanligen även att köpa i verkstaden.

Varje år arrangeras en medlemsutställning. Nästa medlemsutställning kommer att visas i Laxå konsthall 11/2-6/3 2020. Konsthallen finns i samma byggnad som Laxå bibliotek.