181216 hade vi årets sista dans med 29 dansare. Vi bjöd på glögg och pepparkakor och delade ut en lott på entréavgiften. Där vinsterna var 15 triss och 3 paket.

181212 under BIK matchen BIK- Västervik var vi fem par som halkade ut på isen och dansade en dans till Elisas ”Tomten ska dansa”. Innan matchen började delade vi ut flygblad och tomteskum till dem som kom. I första paus dansade vi och i andra paus visades en film på kuben om klubben.

181118 gick höstens temakväll av stapeln och vi hade temat fox. Kvällen bjöd på låtar i foxtempo och vi var 27 dansare den här kvällen. Klubben bjöd på snittar och cider som lite mingel och vi visade bildspelet om klubbens historia. Alla som klätt upp sig fick en trisslott som vi skrapade under kvällen.

181014 hade klubben ett kort höstmöte under ordinarie dans. Klubben bjöd på fika och vi var 22 medlemmar och 2 icke medlemmar som deltog i mötet.

181004 körde vi en prova på danskväll med linedance.  Vi var 19 som dansade den här kvällen.

180915 ordnade klubben en kräftskiva, vi var 25 medlemmar som åt kräftor/räkor eller alternativ. Lokalen var pyntad och humöret på topp. Allsången gick som den brukar, lite sisådär.

180617 hade vi vårens sista dans. Klubben bjöd på jordgubbstårta och vi önskade alla en trevlig sommar. Vi var25 som dansade den kvällen.

180616 i lika gassande sol som på Motalabuggen var vi 10 som dansade oss igenom en timmes dansuppvisning med en 30 minuters paus. Vi fick hamburgare av arrangörerna. Även i år fick vi sällskap av ett par som kom upp och dansade tillsammans med oss.

180602 i stekande sol och 30 gradig värme var det 12 som dansade i väg från torget i Motala genom Motalas gator för att 8 km senare komma i mål igen på torget. Några hade hyrt stugor och sov kvar under helgen medan några åkte över dagen, vi hade med oss en hejarklack som följde med oss under dagen och tittade.

180819 gick den årliga dressinåkningen av stapeln och vi var 23 stycken som var redo att trampa iväg från Ängebäck denna soliga lördag i maj. Dagen innehöll som vanligt en hel del skratt och bus. Vi åt och drack gott. På eftermiddagen lekte en femkamp där vi tävlade i lag. Det blev tre lag.

180422 gick kvällen i tema guld och silver. Det glittrade om många av medlemmarna denna kväll.  Vi var 22 dansare som deltog. Vi röstade och delade ut priser under kvällen till de som var bäst klädda.

180406 Selex spelade sin sista spelning i Sverige och Degerfors dansklubb passade på att tacka dem för de spelningar de gjort och överräckte en blomma.

180402 Var det annandag påsk och det firade klubben med lite påskägg med godis i och lite fika. Vi dansade på nedervåningen, då det var zumba på övervåningen. Denna kväll gästades vi av 27 dansare, både medlemmar och nya dansare.

180311 Hade klubben årsmöte med 16 medlemmar närvarande. Vi tackade Jürgen Ross för sitt ordförandeskap och mötet  valde in Ann-Kristin Eriksson som ny ordförande i klubben. Klubben bjöd på fika efter mötet.