2017

171217 Årets sista dans gick av stapeln med 23 dansare. Vi bjöd på glögg och pepparkakor och hade ett lotteri på entrén. Där vinsterna var presentkort på entré på Brunnsparkens danser. Vi dansade till en jullista med dansbar julmusik. Det blev en trevlig kväll.

171105 Höstens temakväll gick av stapeln och vi hade temat barncancerfondens kalas. Det var ett barnkalas med massor av ballonger och mycket färger. Vi var 25 som dansade den här kvällen och vi lyckades samla in 6060 kronor som oavkortat gick till barncancerfondens forskning. Vi hade traditionsenlig fiskedamm utifrån ett lotteri, där vinsterna var presentkort på Brunnsparkens danser, trisslotter och godis. Alla fick en lott på entrépriset och där kunde man vinna entré till Danshallens danser. Fikat var bakelser, chokladbollar och popcorn.

171029 Vi körde en prova på danskväll med linedance igen. De är väldigt uppskattade och roliga. Anders repeterade de danser som vi tidigare har fått prova på. Vi var 20 som var med den här kvällen.

170902 Klubben ordnade en kräftskiva där vi var 17 medlemmar som åt kräftor/räkor eller alternativ. Vi hade ett sånghäfte med lite kräftsånger i. Blev en lagtävling där vi lekte charader. Det var lite motvilligt deltagarna ställde upp, men det blev en rolig och trevlig stund. Därefter blev det en del dans och lite senare fick vi njuta av Pias goda kakor.

170618  Vi hade vårens sista dans den 18 juni. Klubben bjöd på tårta och vi önskade alla en trevlig sommar. Vi var 23 som dansade den kvällen.

170617 Dansuppvisning på näset med tio dansare/ fem par. Vi dansade på gräs, det var lite trögt, men kul var det.  Vi dansade fem låtar sen hade de lite lottdragning så dansade vi fem låtar till efter sen.

170611 Klubben var inbjuden till en klubbfest i Brunnsparken där bandet Shine hade sitt genrep. Vi var 36 medlemmar från klubben som var där och dansade till ett riktigt bra band.

170611 Då gick den årliga dressinåkningen av stapeln och vi var 15 stycken som var redo att trampa iväg när klockan var 9:00. Det hängde lite regn i luften men humöret var på uppsving. 😉 Tempot var högt och vi var snart i Håkanbol där vi stannade för en vätskepaus. Redan klockan 10:30 cirka var vi i Mosstorp. Dagen gick fort med fika, grillning och en och annan dryck. Efter lunchen blev det en tipspromenad till sjön med lite kluriga frågor. Priserna gick till Elinor Jonsson, Kerstin Jansson och Göran Jonsson. Vi lekte lite till och då var det Anders Jansson och Ingrid Wase som vann. Då hade vi också två jumbopriser. Det blev en stunds samvaro till innan vi började att packa ihop och cykla tillbaka. Vi åkte till Håkanbol igen och där bjöd klubben på glass. Vi var sent än vanligt tillbaka i Ängebäck. Årets vandringspris gick till Hasse Eriksson.

170417 Var det annandag påsk och vi firade  med några små påskägg med lite godis i. Vi var 29 stycken som var och dansade den kvällen. det blev en rolig och fartfylld kväll.

170326 Vårens temakväll, Astrid Lindgren, vi var 24 stycken som deltog, 17 stycken var utklädda till Astrids karaktärer. Det var Pippi, Karlsson på taket, Ronja, Nils Karlsson pyssling med flera. Styrelsen som även är fest arrangör, hade satsat mycket på dekoren på detta tema. Vi hade kafferep, Pippis sockerdricksträd och mycket annat. Vinnare av bäst klädda kvinna blev Gunilla Gundhammar som Prussiluskan och Jens Wiklund som Pippi långstrump.

170312 hade klubben årsmöte med 17 medlemmar närvarande. Klubben bjöd sedvanligt på fika och dansade lite längre.