160214 Vi var 38 stycken som var med och firade alla hjärtans dag med utlottningar och fika samt en kort introduktion i Line dance som Anders Jansson visade oss. Det blev en uppskattad och rolig kväll. Utlottningarna var smultronhjärtan tulpaner och klubbens t-shirtar.

160328 Hade vi påskfirande under ordinarie dans, klubben bjöd på fika.

160410 Vårens temakväll var 80 talet. Bäst klädda man och kvinna vann ett pris. Jonas Blomberg tog det manliga priset och Lena Carlsson tog det kvinnliga priset. Vi bjöd på fika med färgrik bordsdukning och kaffebröd.

160521 Var klubben på dansresa till Ljungsbro där Wahlströms och Jannez spelade i folkets park med övernattning på vandrarhem. Det blev en lyckad resa med musikquiz på bussresan, nattmacka och massor med skratt. Vi var 24 stycken dansare som åkte iväg.

160528 Deltog klubben i Kulturkalaset på Bofors station, det är Möckelnföreningarna som arrangerar den här dagen. Vi var ett gäng glada dansare, 14 till antalet som dansade under dagen med gemensamt pizzeriabesök efteråt. Klubben bjöd på mackor och kaffe under dagen.

160618 Då gick den årliga dressinåkning på Ängebäcksbanan av stapeln. Vi var 20 medlemmar som deltog. Med mulet väder och humöret på topp åkte vi ner till Mosstorp och där grillade vi, drack starkt kokkaffe.  Vi lekte och hade en väldigt trevlig dag tillsammans. På vägen tillbaka stannade vi och köpte glass.

160619 Hade vi sommaravslutning med en sommartårta, vi var 45 stycken deltagare den här kvällen svetten rann och vatten gick åt. En del tårta med 🙂 Vi dansade till klockan 21:00.

160910 var klubben till Örebro och åkte räkbåt på Hjälmaren. Vi var 18 medlemmar som var med. Vi frossade i räkor och dansade och sjöng tillsammans med en trubadur. Det blev som vanligt en väldigt bra kväll. Söndagen efter lottade vi ut tre trisslotter bland de som deltagit på räkbåten. De som vann var Anders Jansson, Bo Carlsson, Lena Carlsson.

160918 Hade vi höstens temakväll, Blå bandet. Vi var 41 personer som deltog. Kvällen gick i det blå tecknet med mestadels blå klädsel och tårta och kaffe. Vi dansade 18-21 den här kvällen. Som återigen blev en lyckad tillställning för oss som deltog. Vi fick in 5430 kronor som går till forskningen om prostatacancer.

161030 fick klubbmedlemmarna möjlighet att prova på lite linedance igen. Vi provade samma danser som Anders har visat oss tidigare. Vi var 26 stycken som var med den här söndagen på motionsdansen.

161120 provade vi på lite familjevals på motionsdansen. Vi var 21 dansare den här kvällen som valsade runt och provade på med instruktioner av Jürgen.

161218 dansade vi årets sista dans och det blev en kväll med massor av dans till julmusik och mingel, då bjöd vi på tre sorters snittar och cider. Vi var 41 personer som deltog denna kväll och vi hade fem lyckliga vinnare av ett varsitt paket då varje deltagare fick en lott. Det blev en väldigt lyckad kväll som vanligt.